Audi extends new car warranty and extended warranty as a goodwill gesture

Audi extends new car warranty and extended warranty as a goodwill gesture

  • Measure put in place due to Corona crisis in many markets worldwide
  • Horst Hanschur, Vice President Retail Business Development and Customer Services: „Enabling more flexibility for our customers in these trying times“

Audi is offering its customers an extension of new car and extended warranties. This measure is being introduced short-term in many markets around the world as many customers have been, or still are, unable to visit an Audi dealership and report their warranty claims due to the ongoing Corona crisis.

The extension applies worldwide to all cars produced in Europe, Brazil, Mexico or India whose new car or extended warranty expires or has expired in the time period between 1st March 2020 and 31st May 2020. The period for the extension ends three months after the expiration of the original new car or extended warranty, at the latest on 31st August 2020.

„We are reaching out to our customers in these trying times and are enabling more flexibility in order to organize visits to Audi dealerships”, says Horst Hanschur, Vice President Retail Business Development and Customer Services. “Many of our dealer partners worldwide are still closed or just in the process of opening their doors again. We are therefore making adjustments in a number of areas in order to ensure our customers still have a premium experience with the Audi brand, as well as to ensure the future of our dealerships.”

The mileage restriction of the Audi extended warranty remains unchanged with respect to the warranty extension. If mileage restrictions for new car warranties have been issued in a market, then these also remain unchanged. In the case of an overlap between the extension of the new car warranty and the start of the Audi extended warranty, the start of the extended warranty will be postponed for three months free of charge.

All the above mentioned measures are one-time and voluntary goodwill measures which have been introduced due to the circumstances created by the Covid-19 crisis. These measures are not a recognition of any legal obligation and do not imply any such obligation in the future.

Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

 

 

A propos de Audi Belgium

Press room Audi Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

D'Ieteren s.a. :

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement les activités suivantes :

  • D'Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules de marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. La société a une part de marché d’environ 22 % et 1,2 million de véhicules en circulation. Le modèle économique de D'Ieteren Auto est en train d'évoluer pour offrir des solutions de mobilité plus fluides, plus accessibles et plus durables afin d'améliorer la vie des citoyens au quotidien. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 3,6 milliards d’euros et 119,0 millions d’euros en 2019.

  • Belron (54,85% des droits de vote) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 39 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des assureurs. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 4,2 milliards d’euros et 400,5 millions d’euros en 2019.

  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 100 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 163,9 millions d’euros et 18,6 millions d’euros en 2019.

  • D’Ieteren Immo gère les intérêts immobiliers du groupe D’Ieteren en Belgique. Elle possède et gère quelque 30 biens immobiliers qui ont généré des revenus locatifs nets de 19,7 millions d’euros en 2019. Elle est également chargée de projets d'investissement et d'étudier la possibilité de rénover certains sites.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg