Audi extends new car warranty and extended warranty as a goodwill gesture

Audi extends new car warranty and extended warranty as a goodwill gesture

  • Measure put in place due to Corona crisis in many markets worldwide
  • Horst Hanschur, Vice President Retail Business Development and Customer Services: „Enabling more flexibility for our customers in these trying times“

Audi is offering its customers an extension of new car and extended warranties. This measure is being introduced short-term in many markets around the world as many customers have been, or still are, unable to visit an Audi dealership and report their warranty claims due to the ongoing Corona crisis.

The extension applies worldwide to all cars produced in Europe, Brazil, Mexico or India whose new car or extended warranty expires or has expired in the time period between 1st March 2020 and 31st May 2020. The period for the extension ends three months after the expiration of the original new car or extended warranty, at the latest on 31st August 2020.

„We are reaching out to our customers in these trying times and are enabling more flexibility in order to organize visits to Audi dealerships”, says Horst Hanschur, Vice President Retail Business Development and Customer Services. “Many of our dealer partners worldwide are still closed or just in the process of opening their doors again. We are therefore making adjustments in a number of areas in order to ensure our customers still have a premium experience with the Audi brand, as well as to ensure the future of our dealerships.”

The mileage restriction of the Audi extended warranty remains unchanged with respect to the warranty extension. If mileage restrictions for new car warranties have been issued in a market, then these also remain unchanged. In the case of an overlap between the extension of the new car warranty and the start of the Audi extended warranty, the start of the extended warranty will be postponed for three months free of charge.

All the above mentioned measures are one-time and voluntary goodwill measures which have been introduced due to the circumstances created by the Covid-19 crisis. These measures are not a recognition of any legal obligation and do not imply any such obligation in the future.

Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

 

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg