“Audi at home” premium mobility service debuts in Asia

Following its successful launch in the USA, Audi at home is now also available for the first time in Asia. In Hong Kong, residents of the exclusive “Dragons Range” complex can make flexible use of a fleet of selected Audi models. The automobiles are located on-site and can be booked by smartphone, complemented by all-encompassing service through a concierge desk. The mobility program will also be introduced into other high-class real estate projects in this Asian megacity in the future. With the service, Audi is offering new ways to experience the brand with the four rings in one of the world’s most demanding automotive markets.

“Audi at home reflects the premium standard of our mobility services, which we are introducing into an increasing number of major cities,” says Dietmar Voggenreiter, Member of the Board of Management for Sales and Marketing at AUDI AG. “Hong Kong is the perfect location for this service. The city is a very attractive secondary residence and needs smart urban solutions.”

Audi at home combines high-class living with premium mobility and was first launched in November 2015 in San Francisco. In Hong Kong as well, the service specifically appeals to the high expectations customers attach to a premium brand and, at the same time, offers an intelligent answer to the unique conditions in the city: parking space is extremely limited in the Asian metropolis; even private parking facilities can often only be acquired through a lottery system.

From now on, residents of the nearly 1,000-unit “Dragons Range” apartment complex can book their preferred Audi model by smartphone, spontaneously or by prior reservation. They are able to choose from a rich variety of models with the four rings, as the A3 Sportback e-tron* plug-in hybrid and the luxurious full-sizeQ7 SUV. Billing is convenient and based on the length of use, from one hour to seven days. Customers have no need to worry about any hassle – along with unlimited mileage and refueling, the Audi at home package includes insurance as well as premium servicing and maintenance of the cars. 

Contactez-nous
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
A propos de Audi Belgium

Press room Audi Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

D'Ieteren s.a. :

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg