“Audi at home” premium mobility service debuts in Asia

Following its successful launch in the USA, Audi at home is now also available for the first time in Asia. In Hong Kong, residents of the exclusive “Dragons Range” complex can make flexible use of a fleet of selected Audi models. The automobiles are located on-site and can be booked by smartphone, complemented by all-encompassing service through a concierge desk. The mobility program will also be introduced into other high-class real estate projects in this Asian megacity in the future. With the service, Audi is offering new ways to experience the brand with the four rings in one of the world’s most demanding automotive markets.

“Audi at home reflects the premium standard of our mobility services, which we are introducing into an increasing number of major cities,” says Dietmar Voggenreiter, Member of the Board of Management for Sales and Marketing at AUDI AG. “Hong Kong is the perfect location for this service. The city is a very attractive secondary residence and needs smart urban solutions.”

Audi at home combines high-class living with premium mobility and was first launched in November 2015 in San Francisco. In Hong Kong as well, the service specifically appeals to the high expectations customers attach to a premium brand and, at the same time, offers an intelligent answer to the unique conditions in the city: parking space is extremely limited in the Asian metropolis; even private parking facilities can often only be acquired through a lottery system.

From now on, residents of the nearly 1,000-unit “Dragons Range” apartment complex can book their preferred Audi model by smartphone, spontaneously or by prior reservation. They are able to choose from a rich variety of models with the four rings, as the A3 Sportback e-tron* plug-in hybrid and the luxurious full-sizeQ7 SUV. Billing is convenient and based on the length of use, from one hour to seven days. Customers have no need to worry about any hassle – along with unlimited mileage and refueling, the Audi at home package includes insurance as well as premium servicing and maintenance of the cars. 

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg