RSC Anderlecht kiest voor de hybrides van Audi

RSC Anderlecht kiest voor de hybrides van Audi

Audi en RSC Anderlecht kunnen bogen op een lang partnership, waarbij Audi de exclusieve mobiliteitsleverancier is van de club. Voor de hernieuwing van het wagenpark konden de nieuwe plug-in-hybrides van Audi de Brusselse club overtuigen om hun eerste stappen richting elektromobiliteit te zetten om zo hun CO2 voetafdruk te verkleinen.

Op donderdag 1 oktober kregen de spelers en staff van Royal Sporting Club Anderlecht 28 Audi Q5 TFSI e overhandigd. Het elektrisch rijbereik van de Audi Q5 TFSI e bedraagt meer dan 40 km, waardoor de spelers en staff het grootste deel van hun dagelijkse traject emissieloos kunnen afleggen, terwijl ze toch hun flexibiliteit behouden voor langere verplaatsingen.

 Eind mei werden al 29 Audi A3 Sportback e-tron aan de club overhandigd. Met de in het totaal 57 nieuwe groenere voertuigen wordt het grootste deel van het wagenpark nu geëlektrificeerd, waardoor de CO2-uitstoot aanzienlijk zal dalen.

 Het trainingscentrum in Neerpede zal op korte termijn door EDI (Electric D’Ieteren Solutions) uitgerust worden met 20 dubbele laadpalen. Hierdoor kunnen er 40 wagens simultaan geladen worden om zo optimaal gebruik te kunnen maken van het elektrische rijbereik van de Audi plug-in hybrides.

 “RSC Anderlecht wil mee zijn schouders zetten onder initiatieven van duurzamer energiegebruik. Door de samenwerking met Audi kunnen we dat nu concreet maken. De flexibele vergroening van een groot deel van ons wagenpark past perfect in de voortrekkersrol die we willen spelen”, aldus Karel Van Eetvelt, CEO RSCA.
 Stefan Kerckhoven, Audi Brand director: “Wij zijn verheugd door de keuze van RSC Anderlecht. Dit illustreert de aantrekkelijkheid van de plug-in hybride modellen in ons gamma. Audi is fier om een bijdrage te kunnen leveren in het verkleinen van de CO2 voetafdruk van de club door de levering van voertuigen met een beperkte uitstoot en het aanbieden van een volledige mobiliteitsoplossing gaande van de diensten van Audi Finance tot de installatie van de oplaadpunten door EDI.”
Het persbericht in PDF kan u hier downloaden A20-33N - RSC Anderlecht (2p).pdf - 147 KB het persbericht in Word kan u hier downloaden A20-33N - RSC Anderlecht.docx - 69 KB Télécharger le communiqué de presse en format PDF A20-33F - RSC Anderlecht (2p).pdf - 159 KB Télécharger le communiqué de presse en format Word A20-33F - RSC Anderlecht.docx - 70 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg