Markus Duesmann to be new Audi CEO

Markus Duesmann to be new Audi CEO

  • Duesmann to succeed Bram Schot on April 1, 2020
  • Supervisory Board Chairman Dr. Diess: “Markus Duesmann will do everything in his power to leverage the great potential of the Audi brand” / “Thank you to Bram Schot for his very successful work in a critical phase”
  • Chairman of the General Works Council Mosch: “We expect courage to take the lead through technology” / “Bram Schot started the cultural change at Audi”

Markus Duesmann will become the new CEO of Audi on April 1, 2020. The 50-year-old mechanical engineer will succeed Bram Schot, who has held the position since June 2018. Duesmann has been active in the automotive industry for almost three decades, most recently as Board of Management Member for Purchasing at BMW. Bram Schot, 58, will leave the Group at the end of March by best mutual agreement.

The Chairman of the Supervisory Board of AUDI AG, Dr. Herbert Diess, commented on the change of CEO: “As an excellent engineer, Markus Duesmann will do everything in his power to leverage the great potential of the Audi brand and will once again demonstrate the promise of Vorsprung durch Technik”. At the same time, Dr. Diess thanked the current Chairman of the Board of Management, Bram Schot: “He took over the management of AUDI AG at a difficult time, very successfully managed the business and initiated important changes. We expressly thank him for that.” Among the most important cornerstones of the new Audi strategy are the accelerated transformation into a provider of sustainable mobility and the determined decarbonization of the company.

The Chairman of the General Works Council of AUDI AG and Deputy Chairman of the Supervisory Board, Peter Mosch: “We expect Markus Duesmann and his management team to ensure stable capacity utilization at the plants and to promote more courage to take the lead through technology. We look forward to positive cooperation in the interests of the employees and the company.” Mosch commented on Bram Schot: “The right man at Audi at the right time. He started a cultural transformation towards fewer hierarchies, a clear value system and more openness. In mid-2018, Schot assumed responsibility for the company in a very difficult situation.” 

 

Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import

 

A propos de Audi Belgium

Press room Audi Import (Belgique) réservée à l'usage des journalistes.

Copyright: textes et photos libres de droits pour utilisation rédactionnelle - Toute autre utilisation des textes et des photos n'est pas autorisée

D'Ieteren s.a. :

Fondé en 1805, le groupe D’Ieteren vise, à travers plusieurs générations familiales, la croissance et la création de valeur en poursuivant une stratégie à long terme pour ses activités et en soutenant leur développement en tant que leader de leur secteur ou dans leurs géographies. Le groupe possède actuellement trois activités articulées autour de marques fortes :

  • D’Ieteren Auto distribue en Belgique les véhicules des marques Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche et Yamaha. Il est le premier distributeur de voitures en Belgique avec une part de marché d’environ 21% et 1,2 million de véhicules en circulation. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,4 milliards d’euros et 113,0 millions d’euros en 2018.
  • Belron (détenu à 54,10 %) a un objectif clair : « faire la différence en s’impliquant avec un soin réel dans la résolution des problèmes des clients ». Leader mondial dans le domaine de la réparation et du remplacement de vitrage de véhicules, Belron opère dans 35 pays par l'intermédiaire d'entreprises détenues à 100 % et de franchises, avec des marques numéro un sur le marché – notamment Carglass®, Safelite® et Autoglass®. De plus, l'entreprise gère les demandes d’indemnisation concernant les vitres de véhicules et autres pour le compte des clients des assurances. Elle a également étendu ses services aux marchés de la réparation et du remplacement automobiles et en cas de dommage immobilier. Le chiffre d'affaires et le résultat opérationnel ajusté ont atteint respectivement 3,8 milliards EUR et 225,7 millions EUR en 2018.
  • Moleskine (détenu à 100%) est une marque aspirationnelle invitant à l’exploration et l’expression d’un style de vie, qui regroupe toute une famille d'objets iconiques tels que le légendaire carnet Moleskine et des accessoires d’écriture, de voyage et de lecture, à travers une stratégie de distribution multicanal dans plus de 115 pays. Le chiffre d’affaires et le résultat opérationnel ont atteint respectivement 174,1 millions d’euros et 28,6 millions d’euros en 2018.

Information relative aux données personnelles et à leurs traitements:  www.dieteren.be/fr/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg