Functions on demand: nieuwe vorm van personalisering nu ook beschikbaar voor Belgische klanten

Functions on demand: nieuwe vorm van personalisering nu ook beschikbaar voor Belgische klanten

Reservering van online aanvullende geselecteerde functies op om het even welk moment na levering

  • Begin van de nieuwe betaaldienst AudiPay voor digitale aanvullende diensten
  • Beschikbaar in acht modelreeksen; andere modellen volgen

Voor het eerst biedt Audi zijn Belgische klanten de mogelijkheid om geselecteerde functions on demand of functies op aanvraag te boeken, zelfs nadat de auto al is aangekocht. Dit opent de weg naar volledig nieuwe personaliseringsmogelijkheden voor de eigen auto. De functies worden online geboekt via myAudi.

 Audi verbindt vandaag reeds de fysieke met de digitale wereld, van het eerste contact tot advies, onderhoud en aankoop. Met functions on demand biedt het bedrijf klanten nu een nieuwe vorm van flexibiliteit bij de aankoop van de auto. Voordien moest een klant de opties configureren bij de bestelling van de wagen. Voortaan kan hij ook functies voor verlichting, rijhulpsystemen en infotainment flexibel en in functie van de eigen noden boeken, zelfs na de aankoop. Klanten kunnen in het proces kiezen tussen verschillende periodes. Functions on demand is vandaag beschikbaar in de puur elektrische e-tronmodellen en in de huidige A3, A4, A5, A6, A7, Q5, Q7 en Q8. Andere productlijnen en functies volgen.

 Met bijvoorbeeld de Audi e-tron en e-tron Sportback kunnen klanten hun ledkoplampen upgraden naar led-matrixkoplampen met automatische grootlichten in het verlichtingspack.

 Tijdens de donkere wintermaanden, waar het belangrijk is om te zien en gezien te worden, kan het bijvoorbeeld een troef zijn om te kunnen upgraden naar LED Matrix-verlichting. Bestuurders krijgen gemakkelijk toegang tot deze technologie gedurende een gewenste periode. Het infotainmentpack bestaat uit MMI navigation plus en de Audi smartphone interface.

 Door te upgraden naar de Audi Smartphone Interface krijgen klanten toegang tot Apple CarPlay voor compatibele toestellen (iPhone). Deze service verbindt de smartphone van de bestuurder of passagiers met het voertuig en stuurt de mobiele inhoud naadloos en rechtstreeks naar het MMI-scherm.

 Comfortabel en extreem flexibel

 Indien een klant een functie eerst wil leren kennen alvorens ze definitief te kopen, kan hij die eenmalig boeken voor een testperiode van een maand. Zelfs tijdens die periode kan de boeking worden verlengd in functie van de eigen noden van de klant.

 Als de klant beslist om de periode niet te verlengen vervalt de boeking automatisch en zonder dat ze actief moet worden opgezegd aan het eind van de gekozen termijn. Geboekte functies zijn steeds van toepassing in een bepaalde auto. Als hij wordt verkocht, blijven ze actief gedurende de resterende termijn en kan de volgende eigenaar ze gebruiken. Die nieuwe eigenaar kan bovendien later nog andere functies boeken die bij zijn persoonlijke wensen passen. Dat vergroot de aantrekkingskracht van de wagen op de tweedehandsmarkt. De hardware voor de functies die nadien kunnen worden geactiveerd is van in de fabriek in de wagen geïnstalleerd. Ze is daarom de hele levenscyclus beschikbaar, maar de klant betaalt enkel voor de functies die hij bij aankoop heeft besteld of nadien heeft geboekt.

 Het boeken en de betalingen gebeuren via de app of het myAudi-webportaal. We hechten veel belang aan een beveiligde verwerking van de transactie.

 AudiPay: het wereldwijde betalings- en afwikkelingsplatform voor digitale aanvullende diensten

AudiPay wordt samen met functions on demand gelanceerd. Klanten kunnen voortaan digitale diensten voor hun auto aankopen en betalen met hun opgeslagen kredietkaart onder de bescherming van een beveiligde verbinding met de betalingsdienst van de Groep. Het plan is om in de toekomst ook andere betalingsdiensten zoals PayPal of andere plaatselijke betaalfuncties aan te bieden.

Télécharger le communiqué de presse en format PDF A20-36F - Functions on demand (2p).pdf - 159 KB Télécharger le communiqué de presse en format Word A20-36F - Functions on demand.docx - 71 KB Het persbericht in PDF kan u hier downloaden A20-36N - Functions on demand (2p).pdf - 158 KB Het persbericht in Word kan u hier downloaden A20-36N - Functions on demand.docx - 70 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg