Audi partner van Belgische alpineskiër Sam Maes

Audi partner van Belgische alpineskiër Sam Maes

De vier ringen van Audi schitteren al jaren op heel wat sportieve evenementen. Vooral op het vlak van de wintersport toonde het merk zich al een trouwe sponsor – van Duitsland tot Canada rijden nationale skiteams met Audi. Bovendien trainden heel wat skiërs al in het windtunnelcentrum van Audi in Ingolstadt. Dat de nieuwste Audi-ambassadeur een skiër is, mag dus niet verbazen. Met trots stelt Audi zijn samenwerking voor met Sam Maes, alpineskiër voor het Belgische team.

Alpineskiër Sam Maes is afkomstig uit Antwerpen maar groeide op in het Oostenrijkse Zell am See. Op 21-jarige leeftijd heeft hij op sportief vlak al heel wat bereikt. Sam behaalde eerder dit jaar een mooie twaalfde plaats op de wereldbekermanche reuzenslalom in het Sloveense Kransjka Gora. Na zijn twee bronzen medailles op het WK voor junioren bevestigde hij hiermee zijn status van toptalent.

Audi voorziet voor de atleet een sportieve Audi Q3. Uiteraard mocht de quattro-vierwielaandrijving voor de besneeuwde bergen in de winter niet ontbreken. Sam Maes reageert enthousiast op deze samenwerking:

“Als skiër probeer ik telkens de beste prestaties neer te zetten. Ik denk continu na over hoe ik mijn techniek kan verbeteren, hoe ik nog verder kan evolueren. Diezelfde spirit vind ik ook bij Audi terug: het draait allemaal rond performance, er is goed over nagedacht. En het logo, natuurlijk, dat doet denken aan de Olympische ringen.”

Op dit moment verblijft Sam in Nieuw-Zeeland en Australië waar het winter is. Hij neemt er deel aan een aantal wedstrijden en zorgt ervoor dat hij in topconditie blijft.

Stefan Kerckhoven, Audi Brand Director:

“Wij zijn bijzonder trots dat wij een jonge beloftevolle atleet als Sam Maes kunnen begeleiden in het waarmaken van zijn droom. Zijn talent en huidige resultaten ogen veelbelovend voor zijn skitoekomst.”

Tegelijkertijd combineert Sam zijn professionele topsportcarrière met ingenieursstudies.

Het persbericht in PDF-formaat kan u hier downloaden A19-34N - Sam Maes (2p).pdf - 102 KB Télécharger le communiqué de presse en format PDF A19-34F - Sam Maes (2p).pdf - 102 KB Het persbericht in WORD-formaat kan u hier downloaden A19-34N - Sam Maes.docx - 69 KB Télécharger le communiqué de presse en format WORD A19-34F - Sam Maes.docx - 70 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg