Streamen, shoppen, zich informeren: Amazon Alexa in de Audi e-tron

Streamen, shoppen, zich informeren: Amazon Alexa in de Audi e-tron

Audi zet volop in op de integratie van zijn auto’s in de digitale wereld van de klanten

  • Amazon Alexa aan boord van de volledig elektrisch aangedreven Audi e-tron
  • Naadloze integratie van de spraakdienst in het MMI-systeem van de auto
  • Alexa staat gepland voor andere modellen en markten
Audi zet consequent zijn digitaliseringsstrategie verder en biedt zijn klanten een nog ruimere connectiviteit in de auto. Het meest recente voorbeeld is de nieuwe, zuiver elektrisch aangedreven SUV Audi e-tron die optioneel kan worden uitgerust met Alexa, de spraakassistent van Amazon. De digitale assistent is volledig in het MMI-bedieningssysteem van de auto ingewerkt, een smartphone is dan ook niet langer nodig.

Audi integreert de populaire spraakassistent van Amazon in zijn auto’s. Met Alexa aan boord geniet de klant in zijn Audi e-tron van heel wat functies en diensten die hij ook thuis of via andere toestellen met Alexa-technologie kan gebruiken. Zo kan hij zich informeren over het nieuws, het weer en de meest recente sportuitslagen. Maar hij kan ook zijn boodschappen doen of zijn to-dolijst aanvullen. Alexa streamt muziek en luisterboeken via Audible, Amazon Music en TuneIn. Via de Smart Home-bediening kunnen deuren in huis rechtstreeks van in de auto worden vergrendeld, kan de verlichting worden geregeld en de garagepoort gesloten. En dat allemaal door middel van een kort mondeling bevel of een vraag.

Audi heeft de Amazon-spraakassistent naadloos in het MMI-systeem van de Audi e-tron geïntegreerd. Om er gebruik van te kunnen maken heeft de bestuurder geen app op zijn smartphone nodig en hoeft zijn smartphone niet in verbinding te staan met de auto. Het volstaat om de auto met de eigen Amazon-account te verbinden. Vanaf dan kan de dienst via de onboardspraakbediening worden opgestart. Zodra het sleutelbegrip ‘Alexa’ wordt uitgesproken, komen de aanvragen van de bestuurder op de server van Amazon terecht terwijl de LTE-module van het MMI-systeem via een Audi-backend verbinding maakt. De inhoud en informatie wordt via het audiosysteem van de auto weergegeven.

Audi heeft vorig jaar al duidelijk verklaard hoeveel belang het hecht aan spraakbediening in de interactie bestuurder-voertuig en de daarmee gepaarde taken. De natuurlijke spraakbediening die in de Audi A8 luxelimousine geïntroduceerd werd en sindsdien consequent in alle modelreeksen wordt uitgerold, beschikt onder meer over een zelflerende dialoogmanager.

 

 

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg