Première van de Audi R8 LMS GT2 op het Goodwood Festival of Speed

Première van de Audi R8 LMS GT2 op het Goodwood Festival of Speed

  • Vierde model van Audi Sport customer racing onthuld voor een groot publiek
  • Krachtigste klantenracewagen met 470 kW (640 pk)

Audi Sport customer racing biedt fascinatie op overschot met de Audi R8 LMS GT2 tijdens het Goodwood Festival of Speed. Oliver Hoffmann, CEO van Audi Sport GmbH, Chris Reinke, hoofd Audi Sport customer racing, en negenvoudig Le Mans-winnaar Tom Kristensen onthulden er de nieuwe sportwagen samen met de Graaf van Richmond, de organisator van het Festival of Speed. Het publiek van experts was de enthousiaste getuige van de première van de sportwagen met een vermogen van 470 kW (640 pk): de krachtigste auto in de elfjarige geschiedenis van het klantenracewagenprogramma..

“Deze sportwagen met zijn emotierijke en bijzonder prestatiegerichte V10 vormt het topmodel van ons kantenraceprogramma. Het legendarische evenement in Goodwood is de ideale gelegenheid voor de onthulling van zo’n fascinerende sportwagen,” zei Oliver Hoffmann. De racewagen is ontwikkeld voor een toekomstige racecategorie. De GT2-klasse gaat namelijk in 2020 van start in Europa en Noord-Amerika. Ze zal het gat vullen tussen de bestaande GT3- en GT4-klasses en is specifiek bedoeld voor auto’s met veel overlangse rijdynamiek. Daardoor richt dit soort racewagen zich vooral tot gentleman drivers, die al decennia lang de ruggengraat vormen van het GT-racen. De Audi R8 LMS GT2 is de ideale sportwagen voor klassieke races maar is ook geschikt voor circuitdagen en evenementen in raceresorts, die steeds meer populariteit genieten bij klanten over de hele wereld. Audi Sport heeft met de Audi R8 LMS GT2 zijn vierde model voor klantenracen voorgesteld. Het merk heeft al wereldwijd succes geboekt in het TCR, GT3 en GT4.

A19-26F - Audi R8 LMS GT2 (2p).pdf 125 KB A19-26F - Audi R8 LMS GT2.docx 70 KB A19-26N - Audi R8 LMS GT2 (2p).pdf 122 KB A19-26N - Audi R8 LMS GT2.docx 69 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium at D'Ieteren - Audi Import

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg