Nieuwe aircofilter van Audi laat allergielijders weer vrij ademen

  • Actieve stoffen in filter reduceren allergenen
  • Extra lagen tegen fijne partikels en gasvormige onzuiverheden
  • Gebruik in Audi A1, A3, Q3 en TT vanaf juni, in Audi Q2 vanaf de lancering
Vanaf juni 2016 zullen de compacte Audi-modellen van de montageband rollen met een nieuwe filter in het klimaatregelingssysteem. Die verwijdert niet alleen fijne partikels en schadelijke gassen uit de lucht maar neutraliseert ook het grootste deel van alle allergenen. Met de nieuwe filter bepaalt Audi wereldwijd een nieuwe norm in het segment van compacte premiumwagens.

Vanaf juni zal in de modelreeksen Audi A1, A3, Q3 en TT een nieuwe filter voor de klimaatregeling worden gebruikt. De nieuwe Audi Q2 zal vanaf de marktlancering met de nieuwe filter worden uitgerust. Klanten die over een vorig model van een van de betreffende reeksen beschikken, kunnen hun voertuig eveneens met de nieuwe filter laten uitrusten tijdens een gepland regulier onderhoud.

De filter is beschikbaar in twee versies en bestaat telkens uit drie lagen. De werking ervan is echter verschillend. Wat de filter bijzonder maakt, is de nieuwe buitenste dragerlaag, die een bijkomend anti-allergeen effect biedt. De ene variant reduceert de allergenen door middel van plantaardige bioactieve stoffen, polyfenolen genaamd, die zich aan de receptoren van de allergenen vasthechten. De andere variant wijzigt de proteïnestructuur om het gewenste effect te verkrijgen. Onafhankelijke tests door gespecialiseerde testinstanties zoals SGS Fresenius, dat onderzoek voert naar de eigenschappen die allergieën veroorzaken, en Fiatec GmbH, dat de filtereigenschappen test, bevestigen de uiterste effectiviteit van de nieuwe Audi-filters.

De twee andere lagen, die ook al aanwezig zijn in de bestaande filters, leveren eveneens een belangrijke bijdrage tot de hoge luchtkwaliteit in het interieur van de voertuigen. De filterlaag bestaande uit speciale microvezels verwijdert zelfs de kleinste partikels uit de lucht. Gasvormige onzuiverheden worden vastgehouden in de laag met actieve kool.

Een uitgebreide reeks metingen toont aan hoe effectief het filtersysteem wel is. De positionering van de verschillende lagen garandeert een uitstekende scheiding van de verschillende stoffen en een optimale doorvoer van de gezuiverde lucht over de volledige levensduur van de filter.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg