Nieuw lichtassistentiecentrum van Audi brengt licht in de duisternis

Nieuw lichtassistentiecentrum van Audi brengt licht in de duisternis

- Grootste doorrijdbare lichttunnel van Europa

A15/06N

Nieuw lichtassistentiecentrum van Audi brengt licht in de duisternis

- Grootste doorrijdbare lichttunnel van Europa

- Testcentrum voor grootlicht en nieuwe lichtbijstandssystemen

- Licht als informatiemedium

Audi bouwt zijn voorsprong op het vlak van lichttechnologie voor auto's verder uit, met een nieuw lichtassistentiecentrum op de site van Ingolstadt. De ondergrondse doorrijdbare lichttunnel is 120 m lang en biedt nieuwe mogelijkheden voor de ontwikkeling van innovatieve lichtoplossingen en lichtbijstandssystemen die gebruikmaken van een camera.

"Audi geeft de toon aan op het vlak van lichttechnologie voor auto's", verklaart prof. dr. Ulrich Hackenberg, directeur technische ontwikkeling bij Audi AG. "Van de Xenon plus-koplampen over de Matrix LED-koplampen tot het laserlicht hebben introduceren wij al sinds 20 jaar baanbrekende innovaties in de serieproductie. Licht maakt deel uit van het design van een auto en speelt ook een rol als interactief informatiemedium."

Het nieuwe lichtassistentiecentrum bij de hoofdzetel van het Audi-concern is de grootste doorrijdbare lichttunnel van Europa. In de matzwart gelakte tunnel testen de ontwikkelaars systemen zoals het adaptieve grootlicht en cameragebaseerde lichtbijstandssystemen. Dergelijke systemen vermijden dat tegemoetkomend verkeer verblind wordt en verhogen de veiligheid.

Het lichtassistentiecentrum en laserlabo bevinden zich onder een gebouw met elf verdiepingen, waardoor de bouw ervan een grote uitdaging vormde. De tunnel moest immers gebouwd worden zonder storende steunpijlers en heeft een vrije hoogte van negen meter nodig. De bodem van de tunnel is voorzien van een bekleding die gelijkt op een reëel wegdek. De Audi-ingenieurs werken er nauw samen met de designers, waardoor nieuwe ideeën nog sneller hun weg vinden naar de serieproductie. Ook de collega's van de motorsportafdeling leveren telkens weer waardevolle informatie afkomstig uit de meest veeleisende testomgeving ter wereld, het circuit.

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg