Michael-Julius Renz becomes head of Audi Sport GmbH

Chairman of the Board of Management at Audi, Rupert Stadler: “Michael Renz will firmly establish Audi Sport as a major player in the global market”

  • Thanks to predecessor Stephan Winkelmann for restructuring the Audi subsidiary brand
  • Extended model range for further growth​
Michael-Julius Renz (60) is due to become the new CEO of Audi Sport GmbH. He follows Stephan Winkelmann (53), who will leave at the turn of the year to become president of Bugatti. 

“With his international experience, Michael-Julius Renz will further drive the growth of Audi Sport worldwide. Under his leadership, we want to firmly establish the brand as a global player in the market,” explains Rupert Stadler, Chairman of the Board of Management at AUDI AG. Renz has a degree in Business Management and has held managerial roles at AUDI AG for over 20 years. As President of the Audi Sales Division China since 2015, he has been responsible for sales and brand awareness in one of the world’s most important markets. Renz also previously managed sales in Europe along with centralized marketing of the Audi brand. The new CEO will take over the operational activities of Audi Sport GmbH from March 1 onwards.

He succeeds Stephan Winkelmann as head of Audi Sport GmbH, who will take over as President of Bugatti Automobiles S.A.S. in Molsheim, France, on January 1, 2018. Winkelmann has been CEO at Audi Sport GmbH since March 2016. Before coming to Audi Sport, he was president of Automobili Lamborghini S.p.A., an Italian subsidiary of Audi, for more than 11 years. “I would like to thank Stephan Winkelmann for his commitment and his successful contribution to the company”, says Audi Chairman of the Board of Management, Stadler. “He has positioned Audi Sport as an independent and forward-thinking brand, and has made a decisive impact in terms of setting the course for the future growth of the company. Michael-Julius Renz will inherit an excellent legacy.”

Audi Sport GmbH is a wholly owned subsidiary of AUDI AG based in Neckarsulm, Germany. The brand focuses on development, production and sales of the Audi R and RS models, customer racing, Audi-exclusive vehicle personalization and the accessories in the Audi collection. Over the last six years, Audi Sport has more than doubled its sales figures, seeing out 2017 as another record year. By 2020, the company will have expanded its range from 11 models to 16. The path towards continued growth is also already set.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg