Markus Duesmann to be new Audi CEO

Markus Duesmann to be new Audi CEO

  • Duesmann to succeed Bram Schot on April 1, 2020
  • Supervisory Board Chairman Dr. Diess: “Markus Duesmann will do everything in his power to leverage the great potential of the Audi brand” / “Thank you to Bram Schot for his very successful work in a critical phase”
  • Chairman of the General Works Council Mosch: “We expect courage to take the lead through technology” / “Bram Schot started the cultural change at Audi”

Markus Duesmann will become the new CEO of Audi on April 1, 2020. The 50-year-old mechanical engineer will succeed Bram Schot, who has held the position since June 2018. Duesmann has been active in the automotive industry for almost three decades, most recently as Board of Management Member for Purchasing at BMW. Bram Schot, 58, will leave the Group at the end of March by best mutual agreement.

The Chairman of the Supervisory Board of AUDI AG, Dr. Herbert Diess, commented on the change of CEO: “As an excellent engineer, Markus Duesmann will do everything in his power to leverage the great potential of the Audi brand and will once again demonstrate the promise of Vorsprung durch Technik”. At the same time, Dr. Diess thanked the current Chairman of the Board of Management, Bram Schot: “He took over the management of AUDI AG at a difficult time, very successfully managed the business and initiated important changes. We expressly thank him for that.” Among the most important cornerstones of the new Audi strategy are the accelerated transformation into a provider of sustainable mobility and the determined decarbonization of the company.

The Chairman of the General Works Council of AUDI AG and Deputy Chairman of the Supervisory Board, Peter Mosch: “We expect Markus Duesmann and his management team to ensure stable capacity utilization at the plants and to promote more courage to take the lead through technology. We look forward to positive cooperation in the interests of the employees and the company.” Mosch commented on Bram Schot: “The right man at Audi at the right time. He started a cultural transformation towards fewer hierarchies, a clear value system and more openness. In mid-2018, Schot assumed responsibility for the company in a very difficult situation.” 

 

Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg