Belgische klanten vieren 20 jaar Audi TT in Zolder

Belgische klanten vieren 20 jaar Audi TT in Zolder

De Audi TT bestaat 20 jaar en dat werd op 17 november uitgebreid gevierd op het circuit van Zolder. Maar liefst 140 Belgische TT-fans lieten zich verleiden tot een rondje op het circuit met de Audi TT. Het werd een bonte verzameling van 69 Audi’s TT, waaronder een Audi TT Roadster van maar liefst 16 jaar oud en met 260.000 km op de teller. “Geen enkel probleem heb ik er mee gehad, alleen wat onderhoudskosten”, verklaarde de trotste 73-jarige eigenaar.

De Audi TT is een stijlicoon. Al sinds de première van het eerste studiemodel in 1995 staat de Audi TT synoniem voor rijplezier, design en liefde voor het detail. Wanneer in de herfst van 1998 de eerste Audi TT Coupé op de markt komt, een jaar later gevolgd door de eerste TT Roadster, verschillen de beide seriemodellen nauwelijks van de showcars waarmee het allemaal begon: een droom voor iedere designer. Het centrale designmotief was de cirkel: de gebogen daklijn, voor- een achterzijde stonden in nadrukkelijk contrast met een strak horizontaal lijnenspel.

Twintig jaar na de lancering van de oer-TT krijgt de derde generatie van de Audi TT een uitgebreide update mee. Het koetswerkdesign wordt sportief aangescherpt, hij krijgt krachtige motoren onder de kap en kan bogen op een uitgebreidere standaarduitrusting.

De TT 20 years-variant van de vernieuwde Audi TT werd in Zolder in Belgische première voorgesteld. Dit jubileummodel is beschikbaar als Coupé en als Roadster en wordt geproduceerd in een beperkte oplage van 999 stuks. Deze speciale versie krijgt subtiele verwijzingen mee naar het eerste studiemodel van de Roadster dat in 1995 werd voorgesteld op de Tokyo Motor Show. In het interieur herinnert het verfijnde nappaleder in mocassinbruin met specifieke contrasterende Panuka-stiksels aan het begin van de TT-geschiedenis. Andere specifieke kenmerken zijn de typische vorm van de uitlaatpijpen, de Matrix OLED-achterlichten, de matte Audi-ringen boven de sideskirts en diverse TT 20 years-aanduidingen in het in-en exterieur. Deze verjaardagseditie is beschikbaar in de kleuren Arrowgrijs en Nanogrijs.

Sofie Luyckx, PR Manager Audi: “Meer nog dan de verjaardag van het model, werd in Zolder de passie van de hele TT-community gevierd. Want dat is waar het tenslotte om gaat: de liefde van echte Audi TT-fans voor hun wagen.”

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg