Audi zet kansarme kinderen aan het hockeyen

Audi Freestyle Hockey Tour start op 11 november aan de voet van het Atomium in Brussel

Met een pop-uphockeyveld, supporterende Red Panthers en Red Lions en spectaculaire stunts van bekende freestylers brengt Audi de hockeysport tot bij kansarme kinderen. De Audi Freestyle Hockey Tour start op 11 november en doet 4 steden in België aan: Brussel, Charleroi, Antwerpen en Gent. Voor dit sociale en sportieve initiatief werkt Audi als hoofdsponsor nauw samen met de nationale hockeyteams en de vzw MW Fund.

MW Fund, dat begin 2016 werd opgericht door Marlène de Wouters, Jill Boon en Tanguy Nève, wil sport toegankelijker maken voor kansarme kinderen in België. Ons land telt dan ook 420.000 minderjarigen onder de armoedegrens.

Samen met MW Fund en de Koninklijke Belgische Hockey Bond engageert Audi zich, na een succesvolle try-out in Molenbeek deze zomer, voor de Audi Freestyle Hockey Tour. Op het gesloten ‘urban’ hockeyveld van 12 bij 7,5 meter krijgen kinderen en jongeren een initiatie van enkele Red Panthers en Red Lions. Ook de crew van de hockeyfreestylers SelfPass tekent voor het nodige showgehalte met demo’s en spectaculaire battles.

Belgisch hockeyspeelster Jill Boon: “Sport is inspanning, zelfvertrouwen, groepsgevoel, discipline en zelfontplooiing. Maar sport is ook plezier. Sport heeft me een bepaalde structuur gegeven en me geleerd mijn grenzen te verleggen. Ik besef wat sport me heeft bijgebracht en vind dat het toegankelijk zou moeten zijn voor elk kind. Je kan er zoveel van leren.”

Stefan Kerckhoven, Brand Director van Audi Import België: “Sport draait inderdaad om meer dan topprestaties. Het brengt mensen samen, vraagt om fair play en respect, doet dynamiek ontstaan… Allemaal waarden waarin wij ons als automerk herkennen. Via de Audi Freestyle Hockey Tour willen we jongeren dan ook de kans geven om te groeien en te streven naar beter.”

De Audi Freestyle Hockey Tour staat op 11 november opgesteld in Brussel, aan de voet van het Atomium. Daarna reist het pop-upveld verder naar Charleroi, Antwerpen en Gent. Deze data worden later bekend gemaakt.

Programma:

  • 13.00 u:                       Aankomst kinderen
  • 14.00 u:                       Aankomst Red Panthers en Red Lions
  • 14.00 u – 16.00 u:        Hockey clinic van en met Red Panthers en Red Lions
  • 17.00 u – 17.30 u:        Einde
Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg