Audi voorziet Paradise City van 100% groene stroom

Audi voorziet Paradise City van 100% groene stroom

Audi is de trotse partner van het elektronische ecobewuste festival Paradise City. Het festival werd begin dit jaar nog bekroond tot één van de duurzaamste festivals ter wereld tijdens de Greener Festival Awards.

Al van bij de eerste editie in 2015 zette Paradise City zich in om zijn ecologische voetafdruk te minimaliseren. Zo wordt onder andere het water van de douches en toiletten hergebruikt, ecologisch bier geschonken in herbruikbare bekers, worden sigarettenpeuken gerecycleerd tot meubels en brengen elektrische bussen festivalgangers van Brussel naar het festival, en omgekeerd.

De link met de groene ambities van Audi is snel gelegd. Zo werkt Audi Brussels waar de elektrische Audi e-tron en e-tron Sportback van de band rollen, volledig CO2-neutraal. Het doel is om tegen 2050 in alle Audi- fabrieken CO2-neutraal te produceren. Ook op het vlak van recyclage investeert Audi fors door grondstoffen en energie te besparen. Met de gesloten recyclagekringloop voor aluminium bijvoorbeeld wordt restplaatmateriaal gerecycleerd en opnieuw gebruikt waardoor er sinds de introductie in 2017 een vermindering is van 350.000 ton CO2. In de nieuwste Audi A3 vinden we dan weer gerecycleerde PET-flessen terug in de zetelbekleding.

Duurzaamheid heeft topprioriteit bij Audi en het merk maakt grote stappen op dit vlak maar het beperkt zich niet enkel tot productieprocessen en producten. Er wordt bewust gezocht naar projecten waar Audi enerzijds kan helpen om zijn duurzame doelstellingen te behalen en waar anderzijds duurzaamheid als een evidentie en niet als het noodzakelijke kwaad wordt beschouwd.

Dit jaar staat Paradise City voor een bijkomende uitdaging: een coronaproof festival organiseren. Op 1 en 2 juli zullen telkens zo’n 200 gelukkigen aan Kasteel Ribaucourt in Perk vanop hun eigen bubbelvlot (voor 8 personen) dobberend op het water kunnen genieten van een zestal live optredens en DJ-sets, die tegelijk ook live zullen worden gestreamd voor hen die het festival van thuis uit willen bijwonen.

Als partner heeft Audi vooral de ambitie om het festival nog milieuvriendelijker te maken en ook om het onderwerp van duurzame mobiliteit meer bespreekbaar te maken. Dankzij Audi kan deze editie van Paradise City 100% op groene stroom draaien. Het merk  financiert namelijk de zonne-energie-installatie die ervoor zorgt dat er volledig onafhankelijk van het elektriciteitsnet kan worden gewerkt.

Het festival is gratis, zowel online als offline. Het aantal plaatsen op de festivalvijver is vanwege de coronamaatregelen beperkt tot 200 per dag. Deze plaatsen zullen via een loting worden toegekend aan 25 gelukkigen per dag, die elk 7 vrienden uit hun eigen bubbel mogen meebrengen. Iedereen kan zich kandidaat stellen op https://paradisecity.be/boats-live-stream/

 

Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Télécharger le communiqué de presse en format PDF A20-16F - Paradise City (2p).pdf - 349 KB Télécharger le communiqué de presse en format WORD A20-16F - Paradise City.docx - 70 KB Het persbericht in PDF kan u hier downloaden A20-16N - Paradise City (2p).pdf - 343 KB Het persbericht in WORD kan u hier downloaden A20-16N - Paradise City.docx - 69 KB

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg