Audi opent pre-reservaties in België voor elektrische wagens

Audi opent pre-reservaties in België voor elektrische wagens

Tijdens de persconferentie op het Autosalon van Brussel op 10 januari, kondigt Audi Import een online pre-reservatiesysteem aan voor de 100% elektrische Audi e-tron en Audi e-tron Sportback.  De productie van de Audi e-tron, een SUV die zich qua formaat positioneert tussen de Audi Q5 en Audi Q7, start dit jaar nog. Vanaf 2019 wordt de productie van een tweede volledig elektrisch model opgestart: de Audi e-tron Sportback. Dit model is een grote coupé in hetzelfde segment als de Audi A7 Sportback. Beide modellen worden gebouwd in de Brusselse vestiging van het merk, Audi Brussels. Het is een primeur dat een constructeur zowel de batterijen als het model zelf produceert.

Het online pre-reservatiesysteem in België voor de Audi e-tron en Audi e-tron Sportback opent op 10 januari om 10u00.  Geïnteresseerden kunnen een e-tron pre-reserveren op de website www.audi.be onder de tab ‘e-tron’.  Een reservatiekost van €2.000 (btw inclusief), die in mindering wordt gebracht wanneer de wagen besteld wordt, is vereist om de reservatie te valideren. Klanten met een uniek reservatienummer worden als eersten in België gecontacteerd om hun Audi e-tron of Audi e-tron Sportback te configureren. Bovendien worden zij als eerste op de hoogte gehouden van het allerlaatste nieuws over de Audi e-tron en worden zij uitgenodigd voor verschillende exclusieve e-tronevenementen in de loop van 2018.

“Wij merken dat nieuwe mobiliteit en alternatieve brandstoffen onze klanten bezighoudt. Sinds de voorstelling van het studiemodel van de Audi e-tron quattro in Frankfurt in 2015 merken wij dat er veel interesse is in onze elektrische wagens. Wij hebben dan ook hoge verwachtingen voor deze modellen. Als Belgische invoerder zijn wij uiteraard bijzonder trots dat deze elektrische modellen in Brussel gebouwd worden. Het is bovendien de eerste keer dat een constructeur zowel de batterijen als het model zelf produceert, waardoor Audi Brussels een referentie wordt binnen de Volkswagen Group. Hierdoor geeft Audi AG blijk van vertrouwen in de 3.000 werknemers die bij Audi Brussels werken. Zij zullen actief vormgeven aan de toekomst van onze elektromobiliteit.”, zegt Stefan Kerckhoven, Brand Director van Audi Import.

Audi heeft aangekondigd dat tegen 2025 een op de drie Audi’s elektrisch zal zijn. En nog voor deze datum zal het meer dan 20 volledig of gedeelte geëlektrificeerde modellen in het gamma tellen, waaronder plug-inhybrides en 100% elektrisch aangedreven modellen.

 

Meer info op: www.audi.be

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg