Audi levert een A1 Sportback aan de e-sportspeler van RSC Anderlecht

Audi levert een A1 Sportback aan de e-sportspeler van RSC Anderlecht

Op donderdag 4 april leverde Audi een A1 Sportback aan Zakaria Bentato, de eerste e-sportspeler van RSC Anderlecht en vicekampioen van de eerste Proximus ePro League. E-sport is een virtuele discipline die de laatste jaren razend populair is geworden en verschillende opkomende talenten telt.

Audi Import en RSC Anderlecht zijn sinds het seizoen 2015-2016 partners en hebben recent hun partnership verlengd tot het seizoen 2020-2021. Het merk van de vier ringen is bijgevolg de exclusieve autopartner van de club.  Als e-sporter geniet Zakaria dezelfde professionele omkadering als de traditionele profvoetballers en daar hoort ook een Audi bij.

“We zijn erg blij met Audi als exclusieve autopartner. Audi en RSC Anderlecht zijn twee ‘high-level’ merken, met een mooie traditie in Brussel, maar ook erbuiten. Audi is reeds aanwezig op onze ledschermen tijdens de wedstrijden en onze parkings zijn genoemd naar modellen uit het Audi-assortiment. Door onze e-sporter Zakaria Bentato met een Audi te laten rijden, wordt ons partnerschap nog kracht bijgezet”, aldus Emmanuel Rutsaert, commercieel directeur van RSC Anderlecht.

Audi is een innoverend merk dat op zoek gaat naar de nieuwste trends en is verheugd zich aan een discipline als e-sport te kunnen linken met RSC Anderlecht als bevoorrechte partner. Stef Sleurs, marketing manager Audi Import: “Audi staat voor sportiviteit en knowhow. E-sport vereist strategie, techniek, een doorgedreven training en een goede fysieke voorbereiding. Wij zijn verheugd om Zakaria Bentato te kunnen steunen in het vervullen van zijn droom.”

De Audi A1 Sportback in Anderlecht-kleuren die geleverd werd aan Zakaria Bentato, zal aanwezig zijn op verschillende toernooien waaraan de e-sporter deelneemt. Zo zet Audi een eerste stap in de gamingwereld en treedt het in contact met een publiek dat traditioneel minder aanwezig is in de voetbalstadia.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg