Audi combineert elektrische step en skateboard

Audi combineert elektrische step en skateboard

  • Audi e-tron Scooter: functionaliteit en stijl voor de laatste kilometer
  • De rijder heeft een hand vrij, kan rondkijken en handsignalen geven
  • Productie en verkoop voorzien voor eind 2020

Met een nieuw concept voor een elektrische step reageert Audi op de trend naar multimodale mobiliteit in de stad. De Audi e-tron Scooter werd ontworpen voor sportieve rijders en combineert de voordelen van een elektrische step met die van een skateboard. De elektrische step weegt 12 kilogram en kan meegenomen worden in de auto, op de bus of op de trein. Hij is opvouwbaar en kan eenvoudig achter in de auto opgeborgen worden, of indien gewenst voortgetrokken worden als een trolley. Daarenboven valt de Audi e-tron Scooter vooral op vanwege zijn rijgedrag, dat dezelfde sensaties biedt als surfen. De rijder heeft steeds een hand vrij, en kan dus rondkijken en handsignalen geven. De productie en verkoop van de Audi e-tron Scooter zijn gepland voor eind 2020.

In de stuurhendel, die extra stabiliteit biedt, zitten de batterij en de elektronica. Een display geeft de status van de batterij weer. Rijders accelereren en remmen door middel van een draaigreep. Het rijbereik bedraagt 20 kilometer dankzij de recuperatie van kinetische energie die vrijkomt bij het remmen. De hydraulische voetrem verleent het voertuig extra veiligheid.

Eind 2020 zullen particulieren de Audi e-tron Scooter kunnen kopen voor ongeveer 2.000 euro. Voor specifieke gebruikersgroepen, zoals bewoners van een moderne stadswijk, behoort een fleetconcept eveneens tot de mogelijkheden. Daarnaast zou de elektrische step ook als een extraatje aangeboden kunnen worden aan kopers van een Audi e-tron. De elektrische step zou via een specifiek stopcontact opgeladen kunnen worden in de koffer van de auto. Gebruikers kunnen dan de laatste kilometers, bijvoorbeeld van een parkeerplaats of oplaadpunt naar hun bestemming, afleggen met een maximumsnelheid van 20 km/u.

De Audi e-tron Scooter is uitgerust met de wettelijk verplichte ledlichten: een koplamp, dagrijlichten, een achterlicht en een remlicht. Een bluetoothinterface maakt het mogelijk om de rijeigenschappen individueel af te stellen en biedt bescherming tegen diefstal. Verder werken de ontwerpers aan een voetsteun in hout of koolstofvezel en een grijs en zwart design.

Het persbericht in PDF-formaat kan u hier downloaden A19-35N - Audi e-scooter (2p).pdf - 176 KB Het persbericht in WORD-formaat kan u hier downloaden A19-35N - Audi e-scooter.docx - 69 KB Télécharger le communiqué de presse en format PDF A19-35F - Audi e-scooter (2p).pdf - 127 KB Télécharger le communiqué de presse en format WORD A19-35F - Audi e-scooter.docx - 70 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg