Audi combineert elektrische step en skateboard
- Audi e-tron Scooter: functionaliteit en stijl voor de laatste kilometer
- De rijder heeft een hand vrij, kan rondkijken en handsignalen geven
- Productie en verkoop voorzien voor eind 2020
Met een nieuw concept voor een elektrische step reageert Audi op de trend naar multimodale mobiliteit in de stad. De Audi e-tron Scooter werd ontworpen voor sportieve rijders en combineert de voordelen van een elektrische step met die van een skateboard. De elektrische step weegt 12 kilogram en kan meegenomen worden in de auto, op de bus of op de trein. Hij is opvouwbaar en kan eenvoudig achter in de auto opgeborgen worden, of indien gewenst voortgetrokken worden als een trolley. Daarenboven valt de Audi e-tron Scooter vooral op vanwege zijn rijgedrag, dat dezelfde sensaties biedt als surfen. De rijder heeft steeds een hand vrij, en kan dus rondkijken en handsignalen geven. De productie en verkoop van de Audi e-tron Scooter zijn gepland voor eind 2020.
In de stuurhendel, die extra stabiliteit biedt, zitten de batterij en de elektronica. Een display geeft de status van de batterij weer. Rijders accelereren en remmen door middel van een draaigreep. Het rijbereik bedraagt 20 kilometer dankzij de recuperatie van kinetische energie die vrijkomt bij het remmen. De hydraulische voetrem verleent het voertuig extra veiligheid.
Eind 2020 zullen particulieren de Audi e-tron Scooter kunnen kopen voor ongeveer 2.000 euro. Voor specifieke gebruikersgroepen, zoals bewoners van een moderne stadswijk, behoort een fleetconcept eveneens tot de mogelijkheden. Daarnaast zou de elektrische step ook als een extraatje aangeboden kunnen worden aan kopers van een Audi e-tron. De elektrische step zou via een specifiek stopcontact opgeladen kunnen worden in de koffer van de auto. Gebruikers kunnen dan de laatste kilometers, bijvoorbeeld van een parkeerplaats of oplaadpunt naar hun bestemming, afleggen met een maximumsnelheid van 20 km/u.
De Audi e-tron Scooter is uitgerust met de wettelijk verplichte ledlichten: een koplamp, dagrijlichten, een achterlicht en een remlicht. Een bluetoothinterface maakt het mogelijk om de rijeigenschappen individueel af te stellen en biedt bescherming tegen diefstal. Verder werken de ontwerpers aan een voetsteun in hout of koolstofvezel en een grijs en zwart design.
Het persbericht in PDF-formaat kan u hier downloaden
PDF - 176 Kb
Het persbericht in WORD-formaat kan u hier downloaden
DOCX - 69 Kb
Télécharger le communiqué de presse en format PDF
PDF - 127 Kb
Télécharger le communiqué de presse en format WORD
DOCX - 70 Kb