Audi brengt virtualrealitytechnologie naar de showroom

Audi brengt virtualrealitytechnologie naar de showroom

De eerste Audi-concessies in België maken gebruik van de Audi Virtual Reality Experience

  • Met de virtualrealityheadset kunnen klanten digitaal de configuratie van hun Audi verkennen
  • Uitleg over de technologie en een virtuele beleving van waar Audi voor staat
De Audi VR-ervaring is de eerste volledig operationele virtualrealitytoepassing voor klantengebruik bij concessiehouders. De eerste Audi-concessies in België nemen de headsetinstallatie voor virtual reality in gebruik. Met de VR-toepassing kunnen klanten op een extreem realistische manier hun individueel geconfigureerde auto ervaren tot in het kleinste detail. De VR-toepassing legt de Audi-technologieën op een intuïtieve manier uit en biedt klanten de mogelijkheid om zich virtueel onder te dompelen in de buitengewone wereld van het merk met de vier ringen.

Met de VR-toepassing heeft Audi een doorgedreven verkoopstool ontwikkeld voor de Audi-concessies. De toepassing biedt de klanten meer informatie en zekerheid tijdens het beslissingsproces van hun aankoop en is bovendien verbluffend aangenaam in het gebruik. Met deze nieuwe aanpak zet Audi een volgende stap in zijn strategie om digitale innovatie te combineren met de troeven van een traditioneel dealership.

Digitale technologieën zoals de VR-headset biedt concessiehouders voor het eerst de mogelijkheid om het volledige Audi-gamma, inclusief alle uitrustingsopties, tijdens het gesprek met de klant aan te bieden. Met de VR-headset kunnen potentiële kopers uit de talloze modellen en uitrustingsvarianten hun individuele droomauto samenstellen en zelfs de kleinste details op een extreem realistische manier visualiseren. De uitgekozen Audi wordt in drie dimensies en in 360° ervaren, inclusief alle licht- en geluidseffecten. Verschillende omgevingen, tijdstippen en lichtomstandigheden dragen eveneens bij tot een waarheidsgetrouwe virtuele ervaring aan boord van de auto. Ook het interieur kan afhankelijk van de relatieve positie van de virtuele lichtbron, vanuit iedere hoek worden bekeken, tot het oppervlak van de sierelementen toe. De beeldvorming dankzij de Audi VR-toepassing is gebaseerd op de assemblagegegevens van de Audi-modellen. Zo kunnen technologisch onderlegde gebruikers via een ‘röntgenbeeld’ ook onder het oppervlak van de auto kijken, naar de structuur van de technische componenten.

Vandaag zijn in België al meer dan 10 Customer Private Lounges (een gedigitaliseerde adviesomgeving) in gebruik. De nieuwe VR-ervaring is een bijkomende digitale tool voor de concessiehouder.

Het gaat om de volgende Audi-concessies in België:

• Audi Center Brussels - Drogenbos

• Garage Thoen - Hofstade

• Groep LAC - Verschaeren – Heist-op-den-Berg

• Audi Center Zaventem - Zaventem

• Raes - Brugge

• Llorens - Aarlen

• Verellen Geel - Geel

• Jennes - Boortmeerbeek

• Groep Delorge - Hasselt

• Groep Ceulemans - Herent

Binnenkort komt er nog een installatie bij in Fosses-la-Ville bij Garage Audi Michaël Mazuin.

Ook in het Audi Contact Center in Kortenberg, het centraal gelegen testritcentrum van Audi, kunnen bezoekers voortaan niet alleen wagens testen, maar ook hun Audi tot in de kleinste details in virtual reality beleven.

Bovendien biedt de VR-headset klanten de gelegenheid om speciale Audi-momenten te ervaren en dat is precies wat steeds meer klanten verwachten wanneer ze een auto kopen. Zo kunnen raceliefhebbers bijvoorbeeld virtueel helemaal opgaan in de sfeer van de 24 Uren van Le Mans, de iconische uithoudingsrace die Audi talrijke keren op zijn naam wist te schrijven. De klant kan van dichtbij een pitstop beleven aan de zijde van het team van mecaniciens.

Als bedrijf maakt Audi in heel wat toepassingsgebieden gebruik van virtuele realiteit, van de verkoop over de technische ontwikkeling tot en met de uiteindelijke productie. Zo worden op de Audi-productiesites over heel de wereld VR-headsets ingezet tijdens de opleiding van logistieke medewerkers ter voorbereiding op hun takenpakket.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg