Audi A4 Berline en Audi A4 Avant: bestsellers in topvorm

Audi A4 Berline en Audi A4 Avant: bestsellers in topvorm

 

  • Een geprononceerdere look voor en achter
  • Superdynamisch uitrustingspakket S line competition

Audi geeft zijn succesvol middelgroot premiummodel nog meer aantrekkingskracht. Het modeljaar 2019 zal zich voor de A4 Berline en A4 Avant vertalen in een nieuwe bumperlijn die in combinatie met de nieuwe velgen het sportieve karakter van de auto duidelijk in de verf zet. De eveneens gloednieuwe uitrustingslijn S line competition zorgt voor bijkomende dynamische accenten.

Het nieuwe modeljaar van de Audi A4 rijdt zich in de kijker met een opvallendere neus vanaf de uitrustingsversies Sport en Design. De luchthappers krijgen een krachtige, vijfhoekige vorm mee - staven in aluminiumlook geven structuur aan de binnenzijde. Het S line-koetswerkpakket voorziet nieuwe bumpers met een sportievere look. Met hun uitgesproken, wigvormige design springen ze voortaan nog meer in het oog. Een U-vormige beugel scheidt de buitenkant van de binnenkant die is afgewerkt met een honingraatrooster. Aparte luchthappers leiden een deel van de luchtstroom af naar de wielkasten, waar de lucht langs de wielen stroomt.

Ook met het Singleframe-radiatorrooster worden de uitrustingslijnen van elkaar onderscheiden. Met het S line-koetswerkpakket krijgt het radiatorrooster lamellen in 3D-look. De onderkant van de voorbumper is afgewerkt met een lip. Ook de achterbumper krijgt standaard een nieuwe look aangemeten. Twee brede, trapeziumvormige uitlaatopeningen vervangen de ronde uitlaatpijpen van de vorige versie. Het diffuser-gedeelte tussen de uitlaatpijpen is nu een stuk smaller. De velgen kregen eveneens een nieuwe look en zijn beschikbaar in maten tussen 16 en 19 duim.

Het uitrustingspakket S line competition maakt zijn debuut in het A4-gamma. Het pakket omvat een hele rits exclusieve nieuwe features zoals de voorbumperlip en de beschermstrip tegen steenslag in Selenitezilver, een RS-achterspoiler voor de A4 Avant en, bovenop nog andere elementen, de nieuwe koetswerkkleur Turboblauw. Het merklogo met de vier ringen onderaan de achterdeuren is, afhankelijk van de gekozen koetswerkkleur, in het zilver of zwart gelakt. Verder pakt dit uitrustingspakket uit met sportief-technologische elementen zoals 19-duims Audi Sport-velgen, rode remklauwen, een sportophanging en ledkoplampen.

In het interieur is de S line competition gebaseerd op het S line black-interieurpakket dat werd uitgebreid met onder meer RS-inzetstukken in koolstofvezel, een multifunctioneel stuur met drie spaken en zwarte sportzetels met gedeeltelijke lederafwerking. Klanten kunnen zelf nog opteren voor de S-sportzetels in Magma Red of in een andere kleur.

In ons land zal de voorverkoop van de Audi A4 Berline en de A4 Avant modeljaar 2019 van start gaan in de loop van de zomer van 2018.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg