Wereldpremière van de nieuwe Audi RS 3 LMS

Wereldpremière van de nieuwe Audi RS 3 LMS

  • Tweede generatie van het instapmodel van Audi Sport customer racing
  • De voordelen voor de klant zijn op veel gebieden aanzienlijk toegenomen
  • Managing Director Julius Seebach: “De Audi RS 3 LMS staat voor records”

Audi Sport customer racing zet zijn modellencampagne voort. De tweede generatie van de Audi RS 3 LMS treedt in de voetsporen van een van de succesvolle touringwagens van het merk. Het nieuwe model voor de wereldwijde TCR-races, dat op vele punten is verbeterd, beleefde op 5 februari zijn virtuele première bij Audi Sport in Neuburg an der Donau.

“Wij onderstrepen het belang van de autosport voor onze wegproducten en presenteren een gecamoufleerde racewagen voordat het speerpunt van het overeenkomstige productiemodel op de markt is", zegt Julius Seebach, Managing Director Audi Sport GmbH en verantwoordelijk voor Audi Motorsport.

Geen enkele andere klantenracewagen met de vier ringen is in één generatie zo vaak geproduceerd als de eerste generatie van de RS 3 LMS, waarvan er 180 exemplaren zijn gebouwd. De compacte racewagen is niet alleen in commercieel, maar ook in sportief opzicht een topper: in slechts vier jaar behaalde het instapmodel touringwagen 764 podiumplaatsen in 1.051 races wereldwijd, waaronder 279 overwinningen. 16 titels in het rijderskampioenschap en 38 kampioenschapssuccessen in andere categorieën ronden zijn palmares af, waaronder de titel van TCR Model of the Year 2018.

De Audi RS 3 LMS van de tweede generatie biedt op alle vlakken nieuwe ontwikkelingen met twee doelstellingen: om van het op productie gebaseerde instapmodel een nog betere racewagen te maken en de voordelen voor de klant op alle gebieden te optimaliseren, of het nu gaat om looptijden of tuningopties, veiligheid of ergonomie. Desondanks blijft het model betaalbaar in aanschaf en onderhoud, biedt het een nog hoger veiligheidsniveau en zorgt het voor veel rijplezier met maximaal 250 kW (340 pk).

Presentation Audi RS 3 LMS at a glance EN_Audi_Sport_Customer_Racing_RS_3_LMS_Handout.pdf - 3 MB Media info Audi RS 3 LMS 2021 210205_BasisInfo_Audi_RS_3_LMS_2021_GB.pdf - 158 KB Download hier het persbericht in PDF formaat A21-04N - Premiere RS3 (2p).pdf - 109 KB Download hier het persbericht in Word formaat A21-04N - Premiere RS3.docx - 128 KB
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import

 

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg