Proximus en Audi maken van de auto een mobiele hotspot

Proximus en Audi maken van de auto een mobiele hotspot

Proximus en Audi hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om alle nieuwe Audi’s in België uitgerust met Audi connect te voorzien van een eigen internetverbinding via het Proximus-netwerk. Dankzij de slimme connectiviteitsdiensten van Audi connect en het performante mobiele netwerk van Proximus krijgt de bestuurder toegang tot een ruim aanbod van onlinediensten op maat. Audi breidt hiermee zijn voorsprong uit op het vlak van connectiviteit. Proximus biedt zijn klanten een ultrakrachtig mobiel netwerk aan, ook in de auto.

De markt van geconnecteerde auto’s zal de komende jaren sterk groeien. Om tegemoet te komen aan deze groeiende vraag voorzien Proximus en Audi de nieuwe auto’s uitgerust met Audi connect van een specifieke datasimkaart voor gebruik in de wagen. Proximus staat borg voor de bijbehorende snelle mobiele internetverbinding via zijn 3G en 4G/4G+ netwerk.

De slimme connectiviteitsdiensten van Audi connect

Audi bundelt onder Audi connect alle toepassingen en ontwikkelingen die de wagen, de inzittenden en de rest van de wereld met elkaar verbinden. Hiermee brengt Audi connect zowel infotainment als entertainment naar de wagen en levert zo een bijdrage aan het comfort en reisplezier van de inzittenden.

Zo kan de bestuurder een beroep doen op de verkeersinformatie online met realtime weergave van de verkeerstromen op de navigatiekaart, op de navigatie met Google Earth™ en Google Street View™. Ook proactieve routeplanning is mogelijk, via het myAudi-portaal. Via de Online Media Streaming krijgt de gebruiker toegang tot het aanbod van muziekwebsite 'Napster' en internetradio 'AUPEO!'.

Andere Audi connect-diensten zijn onder andere de 'Tankstop', waarmee de bestuurder de tankstations vindt die de goedkoopste brandstof aanbieden of die het dichtst in de buurt zijn. Met 'Treininfo' of 'Vluchtinfo' worden respectievelijk de dienstregeling van bussen en treinen en de vertrek- of aankomsturen van vluchten in real time weergegeven. Met de dienst 'Meteo' en 'City events' kan de bestuurder het weer op zijn bestemming checken en welke evenementen er plaatsvinden.

Bovendien krijgen via de WiFi-hotspot alle passagiers toegang tot het internet met hun laptop, tablet of smartphone. Het feit dat de auto een eigen internetverbinding heeft, garandeert een stabiele verbinding in de auto voor zowel de bestuurder als de passagiers.

3 maanden gratis testen

De eigenaars van een nieuwe Audi met Audi connect besteld voor 30 juni 2016, kunnen de slimme connectiviteitsdiensten via het Proximus-netwerk gedurende 3 maanden gratis gebruiken in België, met een maximaal volume van 3 GB per maand. Indien ze de dienst nadien willen blijven gebruiken betalen ze 20 euro per maand voor 3 GB in België. Wie ook in het buitenland wil gebruikmaken van internet in de wagen kan een databundel voor roaming laten activeren.

De kwaliteit van het Proximus-netwerk, ook in de auto

Proximus garandeert de gebruikers van Audi connect een ultrakrachtig mobiel netwerk. Proximus investeert jaarlijks bijna 1 miljard euro in zijn netwerken en diensten zodat de klanten op een eenvoudige en naadloze manier overal toegang hebben tot hun diensten en applicaties, zowel thuis als onderweg. Het 3G-netwerk heeft een dekking van bijna 100%, het 4G-netwerk 98,7% en 4G+ wordt in hoog tempo uitgerold.

 

 

 

Contacteer ons
Sofie Luyckx Audi PR Officer, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx Audi PR Officer, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg