De Audi Freestyle Hockey Tour zet kansarme kinderen aan het hockeyen

Op een persconferentie op woensdag 7 juni stelden MW Fund en de Koninklijke Belgische Hockey Bond de Audi Freestyle Hockey Tour voor, een nieuw project dat focust op hockey voor kansarme kinderen.

MW Fund is een vzw die in februari 2016 werd opgericht door Marlène de Wouters, Tanguy Nève en Red Panther Jill Boon. De organisatie heeft als doel sport voor kansarme kinderen in België toegankelijker te maken. Samen met Audi, dat als sponsor van onder andere RSC Anderlecht en de Belgische hockeyploeg een sterke link heeft met sport, wordt dit jaar de Audi Freestyle Hockey Tour georganiseerd.

In ons land leven momenteel 420.000 kinderen tussen 0 en18 jaar onder de armoedegrens. Door lidmaatschapsgelden en kosten voor uitrusting komt voor deze kinderen de sportclub dan ook vaak op de laatste plaats. MW Fund wil daarin verandering brengen en hun gratis toegang geven tot sport.

Onder het MW Fundmotto ‘Elk kind heeft recht op sport’ gaat de spelersgroep van de Belgian Red Panthers zich inzetten om kansarme kinderen aan het hockeyen te brengen. Zo hoopt de hockeyploeg haar status van topsporter ook maatschappelijk te beklemtonen.

De Audi Freestyle Hockey Tour zal met een gesloten, compact ‘urban hockey veld’ van 12 bij 7,5 m halt houden in zes grote Belgische steden om naar de jonge sporters in wording toe te gaan. De animaties zullen verzorgd worden door de Koninklijke Belgische Hockey Bond en MW Fund. De crew van SelfPass, bestaande uit hockeyfreestylers, zal voor het showgehalte zorgen met demo’s en spectaculaire battles. De Red Lions en de Red Panthers sluiten zich uiteraard aan bij het project en zullen, indien hun sportieve agenda het toelaat, aanwezig zijn op deze events.

“Als sportief automerk zetten we graag mee onze schouders onder dit project”, zegt Didier Willems, Brand Director van Audi Import België. “Audi ondersteunt nationaal en internationaal zowel grote als kleine sportinitiatieven en -clubs. Of het nu gaat om voetbal, hockey, golf of de autosport: sport verbindt mensen, stimuleert talent, doet streven naar altijd beter. De waarden van een automerk als Audi sluiten daar perfect bij aan.”

Op zondag 11 juni 2017 gaat de Audi Freestyle Hockey Tour van start in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, op het Gemeenteplein van Sint-Jans-Molenbeek.

Programma 11 juni :

13 u. – persmoment: Gemeentehuis van Molenbeek

14 – 14.15 u. – spectaculaire demo van de SelfPass-crew (met dj) 

14.15 – 15.15 u. – hockey-clinics met de Red Panthers

15.15 – 16 u. – 4x4 ‘battles’ kids/Red Panthers/SelfPass

16 – 18 u. – hockey-initiaties met initiators/coaches

Contacteer ons
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie LUYCKX PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie LUYCKX PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg