Audi zet kansarme kinderen aan het sporten als partner van MW Fund

Audi zet kansarme kinderen aan het sporten als partner van MW Fund

‘MW Fund’ maakt sport toegankelijker voor kansarme kinderen

Op een persconferentie vandaag stelde Marlène de Wouters MW Fund voor, een nieuw project dat focust op sport voor kansarme kinderen. Naast hoofdpartner Audi zetten heel wat Belgische sportvedetten als ambassadeurs hun schouders mee onder het project. Een eerste actie staat al op 18 april gepland. Dan kunnen Belgen bieden op een etentje met een bekende Belg in ‘Dine with a Star’, een eerder initiatief van Tanguy Nève dat nu in het MW Fund wordt geïntegreerd.

In België leven zo’n 420.000 min 18-­jarigen onder de armoedegrens. Door lidmaatschapsgelden en kosten voor uitrusting komt voor deze kinderen de sportclub dan ook vaak op de laatste plaats. MW Fund wil daarin verandering brengen en hen gratis toegang geven tot sport. Samen met Audi, dat als sponsor een sterke link heeft met  sport, waaronder RSC Anderlecht en de Belgische hockeyploeg, worden dit jaar een aantal evenementen georganiseerd om de nodige fondsen te verzamelen.

Marlène de Wouters: “Sport en beweging zijn een belangrijke hefboom om ook deze kinderen weerbaarder te maken, gezond te houden en uiteindelijk hun kansen te verbeteren in de toekomst, want sport is als een leerschool voor het leven. Het bevordert je fysieke, maar ook je mentale gezondheid. Sport zou toegankelijk moeten zijn voor elk kind.”

De bedoeling is dat MW Fund het lidmaatschap betaalt en financiële bijdragen leveren aan sportprojecten voor kansarme kinderen. MW Fund zal met een onafhankelijke jury werken, verantwoordelijk voor de selectie van de projecten. Dat gebeurt in samenwerking met de Koning Boudewijnstichting, die burgers steunt die betrokken zijn bij diverse thema’s in de samenleving zoals armoede, democratie, erfgoed, gezondheid, ea. De leiding van MW Fund is in handen van Marlène de Wouters, Belgische Red Panther Jill Boon en Managing Director Tanguy Nève. Audi België ondersteunt dit project als hoofdpartner.

“Als sportief automerk zetten we graag mee onze schouders onder dit project”, zegt Didier Willems, Brand Director, van Audi Import België. “Audi ondersteunt nationaal en internationaal zowel de grote als kleine sportinitiatieven en -­clubs. Of het nu gaat om voetbal, hockey, golf of de autosport: sport verbindt mensen, stimuleert talent, doet streven naar altijd beter. De waarden van een automerk als Audi sluiten daar perfect bij aan.”

18 april: Dine with a Star

Het eerste evenement dat door MW Fund in 2016 wordt georganiseerd is "Dine with a Star". Vanaf 18 april kan iedereen gedurende 10 dagen een bod doen op een exclusief etentje met meer dan 80 personaliteiten uit de sport-­, media-­, en cultuurwereld via de webiste www.dinewithastar.be. Dine with a Star bestaat al enkele jaren en is ook het geesteskind van MW Fund Managing Director Tanguy Nève.

De deelnemende ‘sterren’ van 2016 vindt u hieronder. Er is gestreefd naar een mooi evenwicht tussen Vlaamse en Waalse diners, die respectievelijk plaatsvinden in restaurant Lux in Antwerpen en in La Quincaillerie in Brussel. Alle diners zijn geldig voor vier, waardoor aangeraden wordt om met z’n drieën de financiële slagkracht te vergroten.

Sterren NL

Arne Quinze, Arno, Belle Perez, Boycode, Dana Winner, Dixie Dansercoer, Eric Gerets, Erik Van Looy, 2 Fabiola, Francesca Vanthielen, Gella Vandecaveye, Jacques Vermeire, Jean-­Marie Pfaff, Jelle Florizoone, John Bryan, Kelly Pfaff & Sam Gooris, Kim Clijsters, Kim Engelbosch, Kim Gevaert, Kris Wauters, Lindsay, Louis Talpe, Luk Alloo, Lynn Wesenbeek, Marlène de Wouters, Phaedra Hoste, Olivier Deschacht, Otto-­Jan Ham, Pascale Naessens, Rob De Nijs, Sasha & Davy, Steven Defour & Denis Praet, Thomas Pieters, Tia Hellebaut, Tom Waes, Véronique De Kock, Wendy Van Wanten, …

Sterren FR

Lara Fabian, Stéphane Bern, Julie Taton, Virginie Efira, Marc-­Olivier Fogiel, Michel Preud’Homme, Les Frères Taloche, Sandrine Corman, Alain Hubert, Joëlle Scoriels Bérénice, David Goffin Steve Darcis & Olivier Rochus, Anne-­Laure Macq & Sébastien Nollevaux, Eric Boschman & Aristide Spies, Frédéric Jannin, Georges Grün,Gérald Watelet, Jamy Gourmaud, Julie Denayer & Adrien Devyver, Jean-­Luc Fonck, Jean-­ Michel Saive, Thierry Luthers & Jérôme de Warzée, Thomas Van Hamme, Emilie Dupuis Thierry Neuville, David Houdret et son équipe « Complètement Foot »,Sara De Paduwa, Sophie Pendeville, France Brel, Jill et Tom Boon, …

Contacts MW Fund

Tanguy Nève : 0475/380.780 – tanguy@mwfund.be

Marlène de Wouters : marlene@mwfund.be

Jill Boon : 0472/436.624 – jill@mwfund.be 

Contact Audi Import

Thomas De Meûter : 0495/911.283 –  thomas.de.meuter@dieteren.be

Contact RCA PR

Yannick Speelmans : 0497/660.886 -   yannick.speelmans@rca.be

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg