Audi trotse esportspartner Pro League en Eleven Sports

Audi trotse esportspartner Pro League en Eleven Sports

Audi België is de nieuwe esportspartner van de Pro League en Eleven Sports. Een nieuw partnership dat extra kracht geeft aan zowel de ‘Pro League eCup powered by Eleven Sports’ als de derde editie van de Proximus ePro League.

Het automerk met de vier ringen is in ons land reeds enkele jaren actief in esports. Als pionier in esportsondersteuning wil het haar visibiliteit in de Belgische esports scene nog versterken met een prominente rol in het esportsproject van Eleven Sports en de Pro League. De verhalen die dit partnership zal opleveren, zal Audi ook inzetten op haar communicatiekanalen en zo de relatie met bestaande en nieuwe esportsfans in haar klantenbestand te versterken.

Stefan Kerckhoven, Audi Brand Director : “We houden altijd onze vinger aan de pols voor de nieuwste evoluties en zijn dus al enkele jaren actief om esports in België mee te ondersteunen en uit te bouwen. De Proximus ePro League en Pro League eCup zijn een ideale aanvulling op de bestaande, kwalitatieve esportscompetities waar we reeds onze schouders onder zetten. Virtueel voetballen is niet enkel een nieuwe manier om met een jongere, geëngageerde doelgroep in contact te komen; het laat ons als progressief merk ook toe om ons bestaande cliënteel via verhalen iets nieuws bij te brengen en hen te introduceren in deze boeiende wereld van esports.”

De Proximus ePro League ging op 16 december van start. Het derde seizoen van de Proximus ePro League is live te volgen op de Eleven-Pro League-kanalen, ook op YouTube. Reportages, highlights en interviews zullen deel uitmaken van de omkadering.

Guillaume Collard, Managing Director ELEVEN Belgique et Luxemburg et Head of Acquisitions ELEVEN Group: “Met de lancering van de Proximus ePro League en de Pro League eCup powered by ELEVEN maakten we ons ‘Home of Belgian Football’ project compleet. De voetbalfan kan wekelijks de virtuele prestaties van zijn club volgen en zelf ook deelnemen aan een uitgebreide amateurcompetitie. We zijn natuurlijk heel tevreden dat een sterk merk als Audi ook in dit verhaal gelooft en als structurele partner instapt.”
Leander Monbaliu, Chief Business Officer Pro League : “Samen met Eleven Sports zet de Pro League verder in op de uitbouw van haar esportsproject. Wij zijn dan ook fier dat Audi zich als partner aan onze virtuele competities verbindt. Met hun expertise in de Belgische esportswereld versterkt Audi ons digitaal verhaal. Een verhaal waarbij we, samen, het Belgisch voetbal ook dichter bij de jonge fans zullen brengen.”

De Pro League eCup powered by Eleven Sports, die alle Pro League-fans de kans geeft om deel te nemen aan een officiële e-competitie, ging op 20 november van start. Registeren en deelnemen kan nog steeds via ecup.elevensports.be. De winnaar krijgt een gamerscontract voor het seizoen 2021-2022 bij Eleven Sports.

 

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg