Audi toont volledig geïntegreerd Android-besturingssysteem in Audi Q8 sport concept

Audi toont volledig geïntegreerd Android-besturingssysteem in Audi Q8 sport concept

  • Nieuwe, open systeemarchitectuur voor infotainment in de wagen
  • Op de Google I/O Developer Conference presenteert Audi het technologieplatform Audi Q8 sport concept met een volledig geïntegreerde HMI-oplossing op Android-basis
  • De gebundelde kennis van de gemeenschap kan de ontwikkeling van toekomstige apps in de wagen versnellen
7.000 aanwezigen op locatie, miljoenen wereldwijd via het internet: Audi neemt deel aan de gerenommeerde Google I/O Developer Conference, waar het zijn concept van een toekomstig infotainmentsysteem presenteert dat volledig geïntegreerd is met Android. Deze wereldprimeur opent nieuwe perspectieven die de ontwikkeling van connectiviteitsdiensten sterk kunnen versnellen.

De drie dagen durende Google I/O loopt van 17 tot 19 mei in het Google-hoofdkwartier in Mountain View, Californië en wordt in de software-industrie gezien als de grootste en belangrijkste ontwikkelaarsconferentie ter wereld. Een van de exposities gebruikt Android als naadloos geïntegreerde oplossing voor infotainmenttoepassingen in de wagen, ontwikkeld door de miljoenen leden van de Android Open Source Community.

De Audi Q8 sport concept die Audi op Google I/O tentoonstelt heeft al Android aan boord. De nieuwe functies, inclusief streamingdienst Spotify, Google Play Music en Google Assistant, worden allemaal weergegeven op het grote MMI-touchscreen in het midden van het instrumentenbord. De informatie is ook in de Audi virtual cockpit te zien, in het directe blikveld van de bestuurder. Het is de eerste keer dat de nieuwe diensten volledig in het merkspecifieke Audi-infotainmentsysteem zijn geïntegreerd. Terwijl de navigatiekaart verder gebruikmaakt van de typische HERE-database van Audi, kan de bestuurder ook voor navigatie via Google Maps opteren. Een berichtencentrum voor inkomende berichten en oproepen vervolledigt de nieuwe diensten in de conceptauto.

De naadloze integratie van Android biedt een enorm potentieel. Met meer dan 1,4 miljard actieve gebruikers wereldwijd is Android ‘s werelds meest populaire mobiele platform. De enorme expertise en creativiteit van de open Android-gemeenschap kan de ontwikkeling van nieuwe applicaties versnellen. Nieuwe apps kunnen bijvoorbeeld snel als extra connectiviteitsdiensten in de wagens geïntegreerd worden, als ze tenminste aan de eisen van zowel Google als Audi voldoen. De basis hiervoor is het Android-platform. Andere klantenvoordelen zijn behalve de kortere updatecycli een aanzienlijk grotere dienstendiversiteit en een brede internationale beschikbaarheid.

Terwijl mensen in de wagen van de toekomst hun activiteiten gewoon zullen kunnen voortzetten, zal het geïntegreerde Android-systeem hen in staat stellen om de volledige wereld aan smartphone-apps in de wagen te gebruiken.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg