Audi starts the new year with sales record

Audi starts the new year with sales record

Deliveries in January increase by 4 percent to around 143,150 units

Following last year’s record-breaking sales, AUDI AG continues to grow in 2016. With around 143,150 units, the company managed to increase its year-on-year global deliveries by 4 percent in January. Demand for the four rings developed especially positively in Europe, with sales increasing here by 6.5 percent to around 59,900 cars. The brand’s SUV models once again proved to be the global growth drivers. The cumulative sales of the Audi Q3, Q5 and Q7 of around 46,350 units was 20.3 percent above the previous year’s figure.

“We started the new year at a good pace and delivered more cars than ever before in a January,” says Dietmar Voggenreiter, Member of the Board of Management for Sales and Marketing at AUDI AG. “We have gained new customers in the Americas, Europe and Asia. That shows how balanced our growth strategy is.”

In the Americas, the brand with the four rings delivered around 16,600 units in January, 2.5 percent more than one year previously. Audi achieved its strongest growth in the region in Mexico, with sales up 9.8 percent to 1,178 cars. Despite the onset of a severe winter, which stifled growth in the United States over the past month, Audi of America still managed to exceed its record‑breaking start to the previous year once again: up 2.7 percent to 11,850 units sold. The new Audi Q7arrived at dealerships in the United States in January and is now available in all world regions. Deliveries of the full‑size SUV in the U.S. market increased by 165.5 percent to 2,336 units. 

The flagship of the Audi Sport, the new Audi R8, is also eagerly awaited in the United States. As part of the 50th Super Bowl, the supercar was one of the heroes in Audi’s “The Commander” spot last weekend. The R8 will be available in U.S. dealerships from spring. In Europe, deliveries of the latest R8 generation doubled in January. The Audi Sport models thus continue to build on their success: In 2015, the carmaker sold over 17,000 RS and R models worldwide, up 13 percent year‑on‑year.

In Europe, the Audi Q7 managed to double its sales every month since its market introduction in June. In January, deliveries of this model in the region tripled to around 3,150 units. In addition to the SUVs, the Audi A5 also drove growth: Around 3,350 customers, and thus 15.3 percent more than in the prior‑year month, received the keys for their new A5 last month. Across all models, sales from the Ingolstadt‑based carmaker increased in Europe by 6.5 percent to around 59,900 units. Spain (+21.2% to 4,255 cars) and Germany (+10.2% to 21,833 cars) provided a substantial boost with double‑digit growth. Demand for Audi models also developed positively in the other major European markets.

In China, Audi made a successful start to the year. Here the company saw sales rise by 6.2 percent to 54,402 cars. The Audi Q5 proved a very strong growth driver in this market. At 11,670 units, demand for the mid‑size SUV increased by 33.4 percent in the Chinese market.

Sales for 
AUDI AG

In January

 

2016

2015

Change from 2015

World

143,150

137,702

+4.0%

Europe

59,900

56,261

+6.5%

  - Germany

21,833

19,804

+10.2%

  - UK

11,946

11,653

+2.5%

  - France

4,225

4,098

+3.1%

  - Italy

4,255

3,872

+9.9%

  - Spain

4,255

3,511

+21.2%

USA

11,850

11,541

+2.7%

Mexico

1,178

1,073

+9.8%

Brazil

1,384

1,331

+4.0%

China 
(incl. Hong Kong)

54,402

51,247

+6.2%

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.
  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg