Audi R8 is de “2016 World Performance Car”

Audi R8 is de “2016 World Performance Car”

Vierde overwinning voor de Audi R8 in de World Car Awards

De Audi R8 Coupé werd uitgeroepen tot “2016 World Performance Car” in de World Car Awards. De prijsuitreiking vond plaats op donderdag 24 maart, op het autosalon van New York.

Met een totaal van vier awards is de Audi R8 het meest succesvolle model in de geschiedenis van de World Car Awards. De voorganger van de R8 had al twee "World Performance Car"-awards en een "World Car Design of the Year"-award in de wacht gesleept in deze prestigieuze competitie. Nu is ook de tweede generatie van de high-performance sportwagen van Audi erin geslaagd de internationale jury van 73 toonaangevende autojournalisten voor zich te winnen. Dit maakt de Audi R8 tot een onmiskenbare winnaar, zowel op de weg als op het circuit.

“Met zijn opmerkelijke design, zijn uitstekende dynamische eigenschappen en zijn nauwe verwantschap met de autosport is de R8 een van de sterkste visitekaartjes van het merk met de vier ringen, en het vlaggenschip van Audi Sport. De eerste generatie van de R8 effende het pad naar onze status van kwaliteitsmerk en tilde het aura van Audi naar een hoger niveau. De nieuwe R8 zal dit succesverhaal voortzetten en nog meer vaart brengen in de groeistrategie van Audi Sport,” aldus Dietmar Voggenreiter, directeur Sales & Marketing bij AUDI AG.

De Audi R8 Coupé biedt meer prestatievermogen dan welke ander Audi-productiemodel dan ook. De V10-middenmotor en een nieuw ontwikkelde quattro-aandrijving staan garant voor buitengewone rijprestaties. De topversie, met 610 pk (449 kW), sprint van 0 tot 100 km/h in slechts 3,2 seconden en haalt een topsnelheid van 330 km/h.

Een hoogtoerige middenmotor, een consequente lichtgewichtconstructie, een extreem dynamisch onderstel met quattro-vierwielaandrijving en volledig variabele verdeling van het motorkoppel maken de R8 Coupé tot een echt uitzonderlijke wagen.

De Audi R8 is het resultaat van de knowhow die het merk opdeed tijdens zijn vele successen in de autosport: de sportprototypes wonnen de 24 uren van Le Mans 13 keer sinds 2000, en de Audi  R8 LMS behaalde nog eens zeven algemene overwinningen in 24-uurraces sinds 2009.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg