Audi quattro Cup 2018 uit de startblokken

Audi quattro Cup 2018 uit de startblokken

Op de mooiste golfterreinen van België spelen is voor elke golfer een droom. Op 2 mei 2018 gaat daarom de jaarlijkse Audi quattro Cup van start. Elk jaar wagen een 2.000-tal Belgische golfamateurs zich aan deze golfwedstrijd.

Er vinden 12 kwalificatietoernooien plaats, verdeeld over verschillende data en 7 verschillende terreinen. Op 14 september staat de nationale finale gepland in de Golf Château de la Tournette in Nijvel. De Audi quattro Cup wordt gespeeld in meer dan 50 landen en verenigt meer dan 100.000 golfers uit alle hoeken van de wereld. Eind september 2018 ontmoeten de winnaars van de verschillende landen elkaar in de grote internationale finale in Kitzbühel-Schwarzsee. De Audi quattro Cup bestaat al meer dan 20 jaar in België en deze klassieker is in de loop der jaren een van de populairste golfwedstrijden geworden. De aftrap wordt gegeven op 4 mei op het golfterrein van de Royal Golf club du Sart Tilman in Angleur.

De Audi-concessies nodigen spelers uit voor het exclusief toernooi, waarvan er 8 zullen plaatsvinden. Voor sympathisanten zijn er 4 open toernooien waarvoor ingeschreven kan worden bij de Audi-concessie. De Audi quattro Cup wordt gespeeld per team van 2 spelers met een maximale handicap van 36 volgens de formule ‘Greensome Stableford’.

Het jaar 2018 is er voor Audi een van vele modelvernieuwingen. Meer nog, het is het jaar met de meeste nieuwigheden in de geschiedenis van het merk. Zo introduceerden we begin dit jaar al de nieuwe Audi A7 Sportback met een nieuwe designtaal en vooruitstrevende technologie zoals het volledig digitale bedieningsconcept met aanraakschermen en haptische feedback. En ook de nieuwe A6 is ondertussen een feit. Deze twee nieuwigheden en het innoverende vlaggenschip A8 dat Audi vorig jaar lanceerde, beantwoorden perfect aan de noden van de golfliefhebbers en tillen samen de luxeklasse van Audi naar een hoger niveau. Ze zullen dan ook alle drie hun opwachting maken op de green tijdens de manches van de Audi quattro Cup.

Dit jaar komt Audi met een vernieuwde formule voor de Audi quattro Cup. Er zal meer aandacht worden besteed aan de randactiviteiten waar de nadruk op ‘technologie’ zal liggen, en laat dat nu een van de paradepaardjes van Audi zijn. Deelnemers die niet genoeg krijgen van het traditionele golfspel kunnen hun techniek bijschaven in een golfsimulator. Bovendien is er een volledig digitaal livescoringsysteem waarin de statistieken van elke speler op een webapplicatie worden weergegeven en geraadpleegd kunnen worden op verschillende devices zoals een smartphone.

Als extraatje zullen de spelers, in de plaats van een traditionele puttingwedstrijd, het dichtst hun bal bij de vlag moeten spelen door onder een Audi te slaan.

Audi promoot al jaren de golfsport omdat het een unieke gelegenheid is om persoonlijke relaties uit te bouwen met haar klanten in een aangenaam en exclusief kader. Op deze manier wil het automerk het enthousiasme voor golf koppelen aan de fascinatie voor zijn auto’s. Tijdens de toernooien worden de nieuwste Audi-modellen, uiteraard allemaal met quattro-technologie, tentoongesteld.

Stefan Kerckhoven, Brand Director bij Audi Import: “De golfsport draait rond respect, sportiviteit en precisie, elementen die eveneens deel uitmaken van het DNA van ons merk.”

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg