Audi pakt uit met nieuwe voetbalanalysetool op Autosalon

Audi Player Index is eerste tool die spelersstatistieken in real-time bijhoudt

Veel volk deze namiddag op de Audi-stand op het Autosalon, en niet enkel om de nieuwste modellen van het merk te bewonderen. Zo kwamen de spelers van RSCA bij hun partner langs, en werd aan de pers in primeur de Audi Player Index voorgesteld: een revolutionaire tool waarmee fans op een nieuwe manier over hun favoriete sport kunnen discussiëren. De applicatie gaat al van start tijdens de match RSCA-STVV op 22/01/2017.

Voor het tweede jaar op rij brachten de spelers van RSCA een bezoek aan hun partner Audi op het Autosalon. Vorig jaar was daarbij de exclusieve Audi A1 RSCA dé blikvanger, dit jaar werd een andere primeur voorgesteld: de Audi Player Index, een compleet nieuwe tool, waarbij spelersstatistieken in real-time worden bijgehouden. Dat levert nieuwe inzichten op voor de fans en uiteraard heel wat stof voor discussie.

De Audi Player Index werd geïntroduceerd in 2015 om tijdens het internationale Audi Cup-toernooi de “Man of the Match” op een objectieve manier te analyseren. Begin 2016 werd de Audi Player Index ingevoerd in de Amerikaanse Major League Soccer als een statistiekensysteem, later dat jaar volgden FC Bayern München en AC Milan. Vanaf januari 2017 zal RSCA aan dit rijtje internationale topteams worden toegevoegd.

Naarmate het seizoen vordert, zullen Audi en RSCA de tool via verschillende kanalen beschikbaar maken, zoals social media, de website, de app en het Matchday clubmagazine. Als innovatieve vorm van ratingsysteem voor voetbalspelers, gebruikt de Audi Player Index een data-gebaseerd model om bijna alle relevante acties op het veld te inventariseren. Zo worden 86 verschillende categorieën en tot 2.000 geregistreerde en geëvalueerde spelersacties per wedstrijd live verzameld.

Spelersgegevens worden verzameld met behulp van OPTA, een van 's werelds grootste leveranciers van live gedetailleerde sportdata. De OPTA-data worden vervolgens door de Audi Player Index scoringfilter gehaald om de score van de speler te genereren. De prestatie-index verenigt een groot aantal individuele acties door een speler in één enkele score. Daardoor maakt het analysemodel het mogelijk om prestaties te evalueren, en spelers vervolgens bijna in real-time te rangschikken. 

RSCA visiting the Audi stand at the Brussels Motor Show
RSCA visiting the Audi stand at the Brussels Motor Show
Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg