Audi op het 94e Autosalon van Brussel
Prestige, sportiviteit en energie-efficiëntie typeren de stand
- Audi A4 beleeft in Brussel zijn Belgische salonpremière
- Audi Q7 e-tron quattro in Belgische première
- Een vooruitblik op de innovaties voor de nabije toekomst met de Audi prologue allroad
Op het autosalon van Brussel, dat plaatsvindt van 14 tot 24 januari 2016, stelt Audi 27 voertuigen van het merk met de vier ringen voor aan het grote publiek. De absolute sterren zijn de nieuwe Audi A4, die in Brussel zijn Belgische salonpremière beleeft, en de Audi Q7 e-tron quattro, die er voor het allereerst in België getoond wordt. Ook de Audi prologue allroad, waarmee Audi een blik werpt op de innovaties voor de nabije toekomst op het gebied van design, infotainment en aandrijftechnologie, zal als Belgische première in de spotlights staan.
Verder omvat de stand een Audi Sport-zone, waar onder andere de onlangs vernieuwde Audi R8 V10 Plus voor het eerst zijn opwachting maakt op het salon van Brussel. In deze zone staat eveneens de nieuwe Audi RS 6 Avant performance, de 605 pk sterke versie van de RS 6, en de Audi SQ5 TDI plus.
De stand met een oppervlakte van 2.052 m² bevindt zich in Paleis 11 op de Heizel.
In de Audi-shop op de stand kan de bezoeker kennismaken met een mooie selectie artikelen uit de Audi-collectie, gaande van miniatuurmodellen, uurwerken en kleding tot lifestyleartikelen en Audi-accessoires.
In Paleis 12, dat wordt omgetoverd tot Tech Hall, kan de bezoeker een dynamische ervaring beleven op het Tech Track en kan hij kennis maken met de technologie van vandaag en morgen. Audi demonstreert er met de Audi R8 zijn lasertechnologie voor het grootlicht. Het laserlicht genereert met bijzonder performante laserdiodes ondanks compacte afmetingen een zeer krachtige lichtbundel die tot 600 meter ver reikt.
Op de 4x4-piste in Paleis 12 kan de bezoeker de 'quattro'-kwaliteiten van de Audi Q7 ervaren.
Tot slot is er op de stand van de aardgasfederatie in Paleis 6 een Audi A3 Sportback g-tron te ontdekken, de Audi met aardgasaandrijving (CNG).
Salonvoorwaarden
De salonvoorwaarden van Audi worden vanaf 11december op overzichtelijke wijze gebundeld op de website www.audi.be. Via die website kan een potentiële koper voor ieder model zijn eigen saloncondities samenstellen, aan de hand van de verschillende aanbiedingen en uitrustingspacks, inclusief een gedetailleerde beschrijving van de inhoud en het voordeel voor de klant.
Naast de salonvoorwaarden op de modellen zelf zijn er ook speciale condities op het vlak van financiering en WECARE-contracten (onderhoud en herstellingen).
Los van de salonvoorwaarden lanceert Audi op 11 december een andere grote nieuwigheid voor zijn klanten: 3 jaar garantie met een onbeperkt aantal kilometers op alle modellen van het merk.
Audi exclusive
De Audi-stand herbergt ook een bijzonder exclusieve zone, de 'Audi exclusive lounge', die staat voor ultieme personalisering en voor de superieure kwaliteit van Audi.
Iedere Audi exclusive wordt volledig samengesteld op maat van de klant, die uit het specifieke gamma van Audi exclusive kan kiezen om van zijn Audi een uniek en persoonlijk exemplaar te maken. Alle Audi exclusive-uitrustingen worden af fabriek gemonteerd, zodat ze aan de hoogste kwaliteitseisen beantwoorden, en dat voor alle modellen, van de Audi A1 tot de A8, zonder de Q-modellen, de TT of de R8 te vergeten.
De lijst met koetswerkkleuren, interieurbekledingen, ledersoorten, stiksels en biezen, elektronische uitrustingen of uitrustingen van quattro GmbH wordt onafgebroken uitgebreid, tot genoegen van degenen voor wie de auto een plezierobject en een uiting van exclusiviteit is!
De premières
Audi prologue allroad: Belgische première
Audi prologue, Audi prologue Avant en Audi prologue allroad: het nieuwe Audi-design is veelzijdig, rijk aan emoties en toekomstgericht.
Net als alle allroad-modellen van Audi doet ook de Audi prologue allroad geen toegevingen. Vijftien jaar geleden lanceerde Audi met de allroad quattro een nieuwe automobielklasse waarin comfort en dynamiek uit de topklasse hand in hand gaan met maximale flexibiliteit en overtuigende terreincapaciteiten. Met de Audi prologue allroad, die in april dit jaar werd voorgesteld op het salon van Shanghai, ontwierp Audi een studiemodel dat de typische allroad-elementen geheel nieuw interpreteert en zo een duidelijke vooruitblik biedt op de designtoekomst van het merk. Het design van de Audi prologue allroad benadrukt de elegante sportiviteit en het unieke karakter van het allroad-concept.
In zijaanzicht toont de 5,13 m lange Audi prologue allroad de nieuwe, dynamische interpretatie van de allroad-filosofie van Audi. De lange neus, de vroeg aflopende daklijn en extreem vlakke D-stijlen verlenen hem een atletisch profiel en beklemtonen op een nieuwe manier de elegantie en dynamiek van het allroad-concept.
De opmerkelijke bumpers en brede wielkasten maken al vanaf de eerste aanblik de allroundkwaliteiten van de Audi prologue allroad zichtbaar. De proporties zorgen voor een evenwichtige verdeling van de focus op voor- en achterwielen. In de ruime wielkasten huizen 22-duimswielen in een design met vijf spaken.
Het studiemodel, gelakt in discreet 'Dehua White', straalt tot in de details een progressieve elegantie uit.
Een vlak en breed Singleframe-rooster, dat naadloos in de body van de auto geïntegreerd is, domineert de voorzijde. De dwarslijsten in geborsteld aluminium vormen met hun gesloten uitzicht een nieuwe variant op de Audi e-tron-look. De wigvormige koplampen van het studiemodel maken gebruik van Matrix-lasertechnologie, een innovatie waarmee Audi zijn voorsprong op het vlak van lichttechnologie verder uitbouwt. Het licht is opgebouwd uit talloze minuscule pixels, wat haast eindeloze mogelijkheden voor de lichtverdeling oplevert. Aan de boven- en zijrand van de luchtinlaten, die doorsneden worden door een 'blade' in de bumper, tekenen ledlichtgeleiders een nieuwe e-tron-lichtsignatuur.
De brede achterzijde van de Audi prologue allroad helt zoals bij een jacht in de rijrichting en bezorgt het studiemodel al in stilstand een dynamische uitstraling. Een smalle lichtstrook verbindt de ledachterlichten met elkaar. De behuizing van de achterlichten is vervaardigd uit glas met een 3D-vormgeving, voor een plastisch, sculpturaal effect. De sportieve bumperschort is aan weerskanten voorzien van vlakke, horizontaal opgedeelde openingen waarin de uitlaatpijpen grafisch in het design geïntegreerd zijn. Dit detail symboliseert het aandrijvingsconcept van de Audi prologue allroad, een intelligent samenspel van verbrandings- en elektromotor.
De interieurarchitectuur van de Audi prologue allroad integreert een innoverend weergave- en bedieningsconcept. De voorzijde van het instrumentenbord is over de volle breedte als weergavevlak ontworpen, met drie geïntegreerde aanraakschermen.
In de middenconsole huist nog een vierde display, voor de bediening van de klimaatregeling en het infotainment of de manuele invoer van karakters. Het scherm is opgebouwd met een flinterdunne, buigzame OLED-folie (Organic Light Emitting Diodes) die extreem scherpe beelden in hoog contrast mogelijk maakt. Indien het niet gebruikt wordt, ligt het display plat in de middenconsole geïntegreerd, zodra de wagen gestart wordt, richt het zich op. Ook met de Audi virtual cockpit future, centraal in het gezichtsveld van de bestuurder, slaat het merk met de vier ringen nieuwe wegen in. Hogeresolutieschermen en drie semitransparante spiegels genereren een virtuele optische 'bühne' in drie niveaus. Door de informatie op verschillende niveaus te structureren is ze duidelijker georganiseerd en eenvoudiger te begrijpen.
Achterin beschikken de passagiers in de Audi prologue allroad over aparte zetels en kunnen ze gebruikmaken van een extra OLED-display op de middenconsole. Daarmee kunnen ze de zetels, de klimaatregeling en het infotainment voor hun zone bedienen en gegevens uitwisselen met de bestuurder. Bij het starten van het audiosysteem komt uit de wielkastbekledingen achterin een 'soundspoiler' tevoorschijn, die de muziek in topkwaliteit homogeen over het interieur verdeelt. Twee extreem slanke en licht gebogen Audi-tablets, die aan de rugleuning van de voorzetels bevestigd kunnen worden, maken eveneens gebruik van OLED-technologie.
Al voor het begin van de rit biedt de Audi prologue allroad zijn inzittenden comfort van het hoogste niveau. De 'butler', een intelligente software, identificeert de inzittenden bij het instappen aan de hand van hun smartphone en stelt de zetels en de klimaatregeling volgens hun voorkeuren in. Voor de routeplanning en het afspelen van muziek doet het systeem suggesties op basis van de voorkeuren van de gebruiker. Mobiele telefoons worden via twee Easy Slot-systemen in de middentunnelconsole aan het voertuiginfotainment gekoppeld en via inductie opgeladen.
Voor verschillende delen van het instrumentenbord, de middenconsole en de zetels wordt het natuurlijk ogende 'Unikat'-leder gebruikt. De kunstig aangebrachte perforaties in de centrale zetelstroken herinneren aan de lijsten van het Singleframe-rooster. Van de deurpanelen over de armsteunen tot in de koffer loopt een riante strook in alcantara.
De 4.0 TFSI-motor - een V8 met dubbele turbo - en de in de tiptronic-achtversnellingsbak geïntegreerde elektromotor leveren een systeemvermogen van 540 kW (734 pk) en 900 Nm systeemkoppel. De quattro-vierwielaandrijving brengt de kracht van de Audi prologue allroad in alle omstandigheden perfect op de ondergrond over.
Het studiemodel sprint in 3,5 s van 0 tot 100 km/u, maar verbruikt gemiddeld slechts 2,4 l/100 km (56 g CO2/km), gemeten volgens de NEDC-cyclus voor plug-in hybrides. De achterin gemonteerde lithium-ionaccu met een capaciteit van 14,1 kWh maakt een rijbereik van 54 km in puur elektrische modus mogelijk. Dankzij de AWC-technologie (Audi wireless charging), die het merk ontwikkelt voor de serieproductie, kan de Audi prologue allroad ook inductief worden opgeladen.
Audi A4: Belgische salonpremière
De vernieuwde succesvolle modelreeks werd technisch compleet herdacht en vormt zo eens te meer de referentie in dit segment.
Met een lengte van 4,73 m en een wielbasis van 2,82 m maken de nieuwe Audi A4 en A4 Avant meteen indruk. Prominente horizontale lijnen aan voor- en achterzijde benadrukken de breedte van de auto. Het vloeiende design met krachtige lijnen weerspiegelt de voor het merk typische sportieve elegantie.
Vergeleken met zijn voorganger werd de nieuwe Audi A4 groter. Toch daalde het gewicht van de nieuwe A4 en A4 Avant aanzienlijk, met mogelijk 120 kg in functie van de motorversie.
De nieuwe Audi A4 en A4 Avant werden gecommercialiseerd met een breed aanbod aan mogelijke motorversies. Hun vermogen nam duidelijk toe en ligt voortaan tussen 100 kW/136 pk en 200 kW/272 pk. Toch kon het verbruik aanzienlijk worden teruggedrongen, met maximaal 21%. De Audi A4 2.0 TDI ultra neemt genoegen met gemiddeld slechts 3,7 l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot van 95 g/km (Avant: 3,8 l/100 km en 99 g/km). Alle motoren combineren een hoge energetische efficiëntie met sportieve prestaties en souplesse, dat geldt in het bijzonder voor de beide 3.0 TDI-zescilindermotoren. Bij de benzinemotoren pakt de nieuwe Audi A4 uit met een baanbrekende innovatie. De 2.0 TFSI ultra van 140 kW/190 pk maakt gebruik van een compleet nieuw verbrandingsprocedé, dat hem bijzonder efficiënt maakt en een CO2-uitstoot van 109 g/km (Avant 114 g) bij een verbruik van 4,8 l/100 km (Avant 5,0) mogelijk maakt.
De koffer van de nieuwe Audi A4 Avant heeft in basisconfiguratie een volume van 505 l en is daarmee de grootste in dit premiumsegment. Met neergeklapte rugleuning van de achterzetels neemt het volume toe tot 1.510 l. Een elektrisch bediende kofferafdekking is standaard. Optioneel is ook een sensorgestuurde elektrisch bediende kofferklep verkrijgbaar, die met een beweging van de voet onder de bumper automatisch geopend en gesloten kan worden.
Op het gebied van infotainment legt Audi de nadruk op de optionele Audi virtual cockpit met volledig digitale instrumenten, in de vorm van een 12,3 inch lcd-scherm dat de belangrijkste informatie weergeeft in hoge resolutie en met een schitterende grafische kwaliteit.
Met zijn nieuw ontwikkelde extreem lichte ophanging met vijf armen per wiel en elektromechanische stuurbekrachtiging maakt de nieuwe Audi A4 een grote stap voorwaarts op het gebied van handling. Hierdoor gaan sportiviteit en prestaties naadloos samen met de focus op comfort.
De Audi A4 en A4 Avant zijn de nieuwe maatstaf in hun klasse op het gebied van rijbijstandssystemen. De predictive efficiency assistant helpt brandstof te besparen, Audi active lane assist houdt de auto binnen de rijbaanmarkering en de adaptive cruise control met Stop&Go inclusief fileassistent maakt filerijden een pak minder belastend door aan lage snelheden het accelereren en remmen van de bestuurder over te nemen. Een bijzonderheid van de fileassistent is zijn regelstrategie. Die houdt rekening met tal van parameters zoals de wegmarkeringen en de vlotheid van het vooroprijdende verkeer. Andere innovaties die de veiligheid ten goede komen, zijn bijvoorbeeld de parkeerhulp park assist, rear cross-traffic assist (die bij het achteruitrijden aan lage snelheid zoals bij het verlaten van een parkeerplaats waarschuwt voor dwarsend verkeer), het exit warning system (dat bij het openen van de deuren waarschuwt voor een naderend voertuig of een fietser), de collision avoidance assist (die de bestuurder helpt een ongeval te vermijden door een automatisch stuuringreep), turn assist (dat bij het links afslaan aan lage snelheid het tegemoetkomende verkeer detecteert en indien nodig de wagen afremt) of systemen zoals Audi pre sense. Ook verkeersbordenherkenning met een camera is beschikbaar.
De standaarduitrusting van de nieuwe Audi A4 en Audi A4 Avant is nog completer dan die van de voorgangers, en omvat voortaan onder meer xenonkoplampen, het keyless go-systeem, een Bluetooth-interface, Audi drive select (voor de versies vanaf 140 kW/190 pk) en een MMI-kleurenscherm van 7 duim.
Audi Q7 e-tron quattro: Belgische première
Audi introduceert met de Q7 e-tron 3.0 TDI quattro ’s werelds eerste TDI plug-in hybride met vierwielaandrijving en de eerste plug-in hybride diesel van het merk. De Q7 combineert daarbij het beste van twee werelden. Enkel gevoed door de 17,3 kWh sterke lithium-ionaccu heeft de grote SUV een puur elektrisch rijbereik tot 56 km. Kilometers die hij in stilte, met kracht én geheel emissievrij aflegt. In combinatie met de dieselmotor bedraagt het totale rijbereik liefst 1.410 km.
Zijn sportieve prestaties zijn indrukwekkend. Hij combineert een 3.0 TDI diesel van 190 kW (258 pk) en 600 Nm met een elektromotor van 94 kW en 350 Nm, die geïntegreerd is in de tiptronic-achtversnellingsbak. Samen leveren ze een systeemvermogen van 275 kW (373 pk) en een gecombineerd koppel van 700 Nm; genoeg om de grote SUV in 6,0 s vanuit stilstand naar 100 km/u te stuwen en een topsnelheid van 225 km/u mogelijk te maken.
Volgens de ECE-norm voor plug-in hybride voertuigen verbruikt de Audi Q7 e-tron quattro gemiddeld slechts 1,7 l/100 km (hij kan m.a.w. bijna 59 km afleggen met 1 l diesel), goed voor een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km, de beste waarde in dit segment.
Nog een onderscheidend kenmerk van de Audi Q7 e-tron quattro is het standaard warmtemanagement met geïntegreerde warmtepomp, een systeem dat specifiek voor dit model werd ontwikkeld. Het systeem gebruikt de restwarmte van de componenten van de elektrische aandrijving om het interieur van de Q7 e-tron quattro te verwarmen en het rijbereik in elektrische modus te verhogen. Audi is de eerste autoconstructeur ter wereld die deze technologie introduceert in een in serie geproduceerde plug-in hybride auto.
De Audi Q7 e-tron quattro maakt verder indruk met zijn luxueuze karakter en comfort, en met het ruimste interieur in zijn klasse. Het perfect uitgebalanceerde onderstel, desgewenst met adaptieve luchtvering, combineert een optimaal rijcomfort met een opvallend sportieve handling. Daarnaast onderscheidt de Audi Q7 e-tron quattro zich in dit segment met het weergave- en bedieningsconcept 'Audi virtual cockpit' en het nieuw ontwikkelde MMI-systeem.
Audi RS 6 Avant performance: Belgische première
Nog meer vermogen bij een uitstekende energie-efficiëntie: dat is waar de nieuwe modelbenaming ‘performance’ bij Audi voor staat. De Audi RS 6 Avant performance scherpt het sportieve profiel van het merk nog verder aan.
De 4.0 TFSI levert 445 kW (605 pk) en een maximumkoppel van 700 Nm. Een bijzonderheid van deze krachtbron is de ‘overboost’-functie, die de bestuurder kortstondig tot 750 Nm ter beschikking stelt. Dit RS-topmodel sprint als een supersportwagen in amper 3,7 s van 0 tot 100 km/u, een verbetering met 0,2 s tegenover het RS-basismodel. Voor de acceleratie van 0 tot 200 km/u heeft hij slechts 12,1 s nodig, of 1,4 s minder dan het RS-basismodel. Met de optionele Dynamic-packs kan de topsnelheid van 250 tot respectievelijk 280 en 305 km/u worden verhoogd. Ondanks de vermogenstoename met 33 kW (45 pk) neemt de krachtig klinkende V8-biturbomotor (gemeten volgens de ECE-cyclus) genoegen met gemiddeld 9,1 l/100 km (223 g CO2/km).
De permanente vierwielaandrijving quattro brengt de kracht betrouwbaar op de weg over en verdeelt het koppel in functie van de behoefte flexibel over de voor- en achterwielen via het middendifferentieel. In de basisconfiguratie wordt 40% van de aandrijfkracht naar de voorwielen en 60% naar de achterwielen gestuurd. De individuele herverdeling van het koppel over de vier wielen ondersteunt de werking van het middendifferentieel indien nodig. Optioneel breidt Audi de quattro-aandrijflijn uit met een sportdifferentieel op de achteras, dat de aandrijfkracht in snel genomen bochten actief verdeelt tussen het wiel aan de binnenzijde van de bocht en het wiel aan buitenzijde.
De standaard pneumatische ophanging RS adaptive air suspension met dynamische afstelling legt het koetswerk van de RS 6 Avant performance 20 mm dichter bij de weg. De geïntegreerde demperregeling past zich automatisch aan de toestand van de weg, de rijstijl en de modus van de Audi drive select aan. Als alternatief biedt Audi ook het straffer afgestelde RS-sportonderstel plus met Dynamic Ride control (DRC) aan.
Standaard staat de RS 6 Avant performance- op exclusieve wielen van 21 duim in gegoten aluminium geschoeid met banden in de maat 285/30. De vier intern geventileerde schijfremmen zijn voorzien van het gewichtsbesparende ‘wave’-design met een gegolfde buitenomtrek, optioneel biedt Audi ook keramische remmen aan. De elektronische stabiliteitscontrole ESC heeft een sportmodus en is volledig uitschakelbaar.
Opmerkelijke designdetails versterken de krachtige uitstraling van de RS 6 Avant performance. Daartoe behoren onder meer de sportief gelijnde bumpers met riante luchtinlaten vooraan en een sterk geprofileerde diffusor achteraan, de RS-typische honingraatroosters in glanzend zwart en de bredere drempels. Specifiek voor het exterieurdesign van de RS performance-modellen zijn de aanbouwelementen en de centrale luchtinlaat met quattro-opschrift, afgewerkt in matte titaniumlook.
SQ5 TDI plus: Belgische première
De succesvolle Audi SQ5 TDI is al in zijn basisversie een SUV met het prestatiepotentieel van een sportwagen – de plus-versie doet daar nog een flinke schep bovenop. De V6 TDI biturbo puurt dankzij een hogere inspuitdruk 250 kW (340 pk) uit zijn cilinderinhoud van drie liter. Dat is een vermogenstoename met 20 kW (27 pk) tegenover de 'gewone' SQ5 TDI. Zijn maximumkoppel stijgt met 50 Nm tot 700 Nm. De krachtige diesel-SUV sprint in amper 5,1 s van 0 tot 100 km/u, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u. Gemeten volgens de Europese normcyclus (NEDC) verbruikt hij desondanks gemiddeld slechts 6,6 l/100 km (174 g CO2/km).
Net als elk S-model van Audi brengt ook de SQ5 TDI plus zijn kracht via de permanente vierwielaandrijving quattro op het wegdek over. Voor het eerst in de Q5-familie verdeelt een sportdifferentieel op de achteras de aandrijfkracht actief over beide wielen. De SUV staat op glanzend zwarte aluminium 21-duimswielen met 5-spaaks sterdesign van Audi Sport, geschoeid met banden in de maat 255/40 R21.
Audi heeft het standaard pack 'Shadowlook' uitgebreid naar de buitenspiegelbehuizingen, de deurgrepen, de dakrandspoiler en de diffusor. Nog een optische blikvanger aan de buitenzijde is een lijst tussen de dubbele uitlaatpijpen aan weerskanten van de wagen. In het interieur zorgt de verschuifbare achterbank voor meer flexibiliteit en een grotere kofferruimte indien gewenst. De armsteunen in de deurpanelen zijn met leder bekleed, de zetelbekleding in fijnnappaleder is afgewerkt met zilverkleurige stiksels in ruitmotief.
Bovenop de genoemde uitrusting ontwikkelde quattro GmbH voor de SQ5 TDI plus een speciaal uitrustingspakket 'Audi exclusive selection arablau', beperkt tot een reeks van 100 exemplaren. Het koetswerk is dan gelakt in de Individual-kleur Arablauw met kristaleffect en het interieur wordt uitgerust met sportzetels in zwart fijnnappaleder. Passend bij de koetswerkkleur sieren Arablauwe contraststiksels de zetels, het stuur, de schakelpookmof en de tapijtjes. Decoratieve elementen in aluminium en zwart Beaufort-hout ronden het totaalconcept af.
Audi Contact Center
Een potentiële koper die een testrit wil maken, kan daarvoor na afspraak via de Audi-verdeler van zijn keuze terecht in het Audi Contact Center, gelegen langs de Leuvensesteenweg in Kortenberg. Een team van Customer Advisors staat het hele jaar door 6 dagen op 7 paraat, van 9.00 tot 18.00 uur. Van donderdag 14 tot en met zondag 24 januari is het Audi Contact Center zelfs 7 dagen op 7 geopend. Met 20 wagens in de showroom en 130 wagens in de testvloot biedt het testritcentrum van Audi het volledige modellengamma in quasi alle beschikbare kleuren en motorversies.
Lijst van tentoongestelde wagens
Audi stand – Paleis 11
Audi S1
Audi A1 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Berline
Audi A3 cabriolet
Audi RS3 Sportback
Audi A4 Berline (Belgische salonpremière)
Audi A4 Avant (Belgische salonpremière)
Audi A5 Sportback
Audi A5 Cabriolet
Audi A6 Berline
Audi A6 allroad
Audi A6 Avant
Audi RS 6 Avant performance (Belgische première)
Audi A7 Sportback
Audi Q3
Audi SQ5 TDI plus (Belgische première)
Audi Q7
Audi Q7 e-tron quattro (Belgische première)
Audi TTS Coupé
Audi TT Roadster
Audi R8 coupé (Belgische salonpremière)
Audi prologue allroad (studiemodel)
Audi exclusive lounge
A8 L
Rijden op aardgas – Paleis 6
Audi A3 Sportback g-tron