Audi lanceert de eerste co-company car met Fosbury & Sons

Audi lanceert de eerste co-company car met Fosbury & Sons

Audi is een opvallende samenwerking gestart met de Antwerpse coworking space ‘Fosbury & Sons’. Het merk met de vier ringen start er een testcase met de allereerste co-company car, een bedrijfswagen die kan gedeeld worden door verschillende bedrijven. Het initiatief kadert binnen de strategie van Audi waarin innovatieve oplossingen gezocht worden voor een steeds complexere mobiliteit.

De Audi A4 werd dit jaar nog uitgeroepen tot de ‘Best Selling Fleet Car’ en blijft zo de meest populaire wagen bij bedrijven. Audi wil zijn positie als business partner voor jonge en ervaren ondernemers graag verstevigen en doet dat met een nieuw project ‘Audi Shared Fleet’, inspelend op de steeds evoluerende bedrijfswereld.

Op 1 juli lanceerde Audi de allereerste co-company car. Steeds meer bedrijven vestigen zich onder één dak en delen zo samen vergaderruimtes en andere faciliteiten. Audi ontwikkelde daarom een nieuwe innovatie: een bedrijfswagen die gedeeld wordt door meerdere bedrijven. Zo delen ze niet alleen hetzelfde gebouw, maar ook de bedrijfswagens.

De automobielindustrie doorstaat vandaag een revolutie. Audi reageert op die veranderingen door te transformeren van een autoconstructeur naar een leverancier van mobiliteitsdiensten.

Als testcase werd een samenwerking aangegaan met twee jonge bedrijven: Fosbury & Sons en Bolides. Eerstgenoemde is een professionele coworking werkplek in het WATT-gebouw waar ondernemers, digitale bureaus en kleine of grotere bedrijven – zoals Nike, De Efteling, maar ook het strategische Growth Inc., Sherlock (SEO, SEA), Kris Lathouwers (fotograaf en video), Isabelle Claessens (notaris), EV box (elektrische laadpalen) en Playco (interface design) samenkomen. In totaal telt de coworking space een zestigtal (jonge) bedrijven. Audi stelt voor dit project twee Audi A4 Avant-modellen ter beschikking aan de leden van Fosbury & Sons. Bolides, een carsharing service in Antwerpen en Gent, zal instaan voor het boekingsplatform waarop de ondernemers hun wagen kunnen reserveren. Om de wagens gemakkelijk terug te vinden in het boekingsplatform en op de parking, kregen ze beide een naam: Richard en Douglas. Op die manier onderschrijft Audi haar vooruitstrevende ambitie om de ideale businesspartner te blijven voor ervaren en startende ondernemers.

Contacteer ons
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg