Audi lanceert de eerste co-company car met Fosbury & Sons

Audi lanceert de eerste co-company car met Fosbury & Sons

Audi is een opvallende samenwerking gestart met de Antwerpse coworking space ‘Fosbury & Sons’. Het merk met de vier ringen start er een testcase met de allereerste co-company car, een bedrijfswagen die kan gedeeld worden door verschillende bedrijven. Het initiatief kadert binnen de strategie van Audi waarin innovatieve oplossingen gezocht worden voor een steeds complexere mobiliteit.

De Audi A4 werd dit jaar nog uitgeroepen tot de ‘Best Selling Fleet Car’ en blijft zo de meest populaire wagen bij bedrijven. Audi wil zijn positie als business partner voor jonge en ervaren ondernemers graag verstevigen en doet dat met een nieuw project ‘Audi Shared Fleet’, inspelend op de steeds evoluerende bedrijfswereld.

Op 1 juli lanceerde Audi de allereerste co-company car. Steeds meer bedrijven vestigen zich onder één dak en delen zo samen vergaderruimtes en andere faciliteiten. Audi ontwikkelde daarom een nieuwe innovatie: een bedrijfswagen die gedeeld wordt door meerdere bedrijven. Zo delen ze niet alleen hetzelfde gebouw, maar ook de bedrijfswagens.

De automobielindustrie doorstaat vandaag een revolutie. Audi reageert op die veranderingen door te transformeren van een autoconstructeur naar een leverancier van mobiliteitsdiensten.

Als testcase werd een samenwerking aangegaan met twee jonge bedrijven: Fosbury & Sons en Bolides. Eerstgenoemde is een professionele coworking werkplek in het WATT-gebouw waar ondernemers, digitale bureaus en kleine of grotere bedrijven – zoals Nike, De Efteling, maar ook het strategische Growth Inc., Sherlock (SEO, SEA), Kris Lathouwers (fotograaf en video), Isabelle Claessens (notaris), EV box (elektrische laadpalen) en Playco (interface design) samenkomen. In totaal telt de coworking space een zestigtal (jonge) bedrijven. Audi stelt voor dit project twee Audi A4 Avant-modellen ter beschikking aan de leden van Fosbury & Sons. Bolides, een carsharing service in Antwerpen en Gent, zal instaan voor het boekingsplatform waarop de ondernemers hun wagen kunnen reserveren. Om de wagens gemakkelijk terug te vinden in het boekingsplatform en op de parking, kregen ze beide een naam: Richard en Douglas. Op die manier onderschrijft Audi haar vooruitstrevende ambitie om de ideale businesspartner te blijven voor ervaren en startende ondernemers.

Contacteer ons
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
David Kervyn PR Coordinator Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Manager Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg