Audi Industrial Design werkt samen met Occhio, fabrikant van designverlichting

Audi Industrial Design werkt samen met Occhio, fabrikant van designverlichting

Expertise van Audi en Occhio versmelt in lichtconcept Sintesi

  • Modulair systeem met merktypisch design en nieuwe ledtechnologie
  • Producten van de Sintesi-reeks vanaf 2017 in de handel verkrijgbaar
Ledtechnologie van Audi gekoppeld aan exclusief design, dat wordt in de toekomst ook in de woonkamer mogelijk. In het kader van de vakbeurs 'Light + Building' in Frankfurt am Main presenteerden het team van Audi Industrial Design en de fabrikant van hoogwaardige designverlichting Occhio uit München voor het eerst hun gezamenlijk ontwikkeld verlichtingsconcept Sintesi.

Licht vormt de uitgangsbasis en het verbindende element in de samenwerking tussen Audi Industrial Design en Occhio. Het resultaat is het modulaire verlichtingssysteem Sintesi. Daarin wordt de ledtechnologie van Audi gecombineerd met de creativiteit en expertise op het vlak van licht van Occhio. De designers gebruiken hoogwaardig aluminium in een heel aparte vormgeving, een synthese van het DNA van beide merken.

De silhouetten van de Sintesi-lampen zijn smal en elegant. Hun moderne design gaat hand in hand met technische finesse en functionaliteit. Typisch voor de modulaire systemen van Occhio bestaat iedere lamp uit een 'kop' die op verschillende 'bodies' kan worden geplaatst. Een extreem precieze lichtgeleider stuurt het ledlicht zo dat het gelijkmatig verdeeld wordt. Het licht wordt direct aan de lampkop in- en uitgeschakeld en gedimd via gebarenbediening.

"De Sintesi-concepten symboliseren de designambities van Audi die tot ver over de grenzen van de automobiel reiken", verklaart André Georgi, hoofd van Audi Industrial Design. Vanaf 2017 zullen de producten van het Sintesi-lichtconcept in de handel verkrijgbaar zijn.

Audi Industrial Design

30 jaar geleden richtte het merk met de vier ringen de Audi Concept Design Studio in München op. Het doel daarvan was om de 'Vorsprung durch Technik' op verschillende manieren beleefbaar te maken. Vandaag werken de teams van Automotive Design en Industrial Design samen op deze locatie. Onder de leiding van André Georgi ontwikkelt en ontwerpt het team van Audi Industrial Design samen met partners innovatieve designconcepten die de essentie van het merk Audi beklemtonen.

Occhio

Occhio behoort tot de meest innovatieve ondernemingen in de verlichtingssector. Het bedrijf, dat in 1999 werd opgericht door Axel Meise, begon met een even eenvoudig als revolutionair idee: de creatie van een multifunctioneel lichtsysteem met een algemene vormgeving dat voor elke ruimtelijke eis de optimale oplossing biedt. Sindsdien staat Occhio voor vernieuwende lichttechnologieën en de combinatie van uitzonderlijke lichtkwaliteit, uniek design en maximale efficiëntie.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.
  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.  
  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017. 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg