Audi en RSC Anderlecht kondigen partnership aan

Audi en RSC Anderlecht kondigen partnership aan

Preview van de Audi Challenge RSCA opnames

Anderlecht, 24 juli 2015 - Vandaag kondigde Audi Import België een partnership aan met RSC Anderlecht voor de komende vier seizoenen. Het premium merk met de vier ringen zal de wagens leveren voor de spelers, staf en directie, naast een hele reeks campagnes en activaties rond de club en haar supporters. De deal werd vandaag in het Constant Vanden Stockstadion voorgesteld. 

Een fonkelende paars-witte Audi A1 in het Constant Vanden Stockstadion symboliseert treffend het nieuwe partnership tussen Audi en RSCA. Samen met Audi Brand Director Didier Willems bezegelde Roger Vanden Stock, Voorzitter van RSC Anderlecht vandaag de samenwerking. RSCA vervolledigt daarmee de door Audi gesponsorde presigieuze lijst van Bayern Munich, Real Madrid, FC Barcelona, FC Chelsea, AC Milan en Zenit St.-Petersburg.

 

Audi-topman Didier Willems spreekt van een ‘natuurlijk’ partnership: “Hoogstaand professioneel niveau met kwaliteitsproducten en een hooggekwalificeerd netwerk, grote klanttevredenheid, fairplay en wederzijds respect, dynamisme en een succescultuur vormen het karakter van Audi. En die eigenschappen vinden we ook terug bij RSCA, een grote, voorbeeldige club die sinds jaar en dag het ene succes na het andere boekt. We hebben dezelfde ambitie : hard werken om zo nummer één te zijn en te blijven. Een hecht team vormen en de best mogelijke kwaliteit en ervaring aan onze klanten en fans aanbieden.

De keuze voor RSC Anderlecht, met talrijke nationale en internationale successen op zijn palmares, lag dan ook voor de hand. Audi kan zich zo nog sterker profileren als topmerk. Ik verheug me alvast om met Audi te kunnen bijdragen tot de toekomstige successen van RSCA, zowel op als naast het veld.”

 

Ook Roger Vanden Stock, voorzitter van RSC Anderlecht is opgetogen. “Audi heeft de gewoonte om zich te verbinden aan topclubs met aanzien. Dat wij passen in dat rijtje van grootheden is dan ook een eer. Bovendien zijn we overtuigd dat onze trouwe fans trots zullen zijn om een kwalitatief premium merk zoals Audi als partner te mogen verwelkomen.”

De deal start met het nieuwe seizoen 2015-2016 en loopt voor vier seizoenen. Audi zal de wagens leveren voor de spelers, de staf en de directie, gaande van de A3 Sportback tot en met de nieuwe Audi Q7

 

Audi A1 RSCA

De fans hebben alvast iets om naar uit te kijken. Blikvanger vandaag in het stadion was de Audi A1 in de paars-witte Anderlechtkleuren en met nummerplaat ‘A1 RSCA’. Dit model rolt op amper 5 kilometer van het stadion van de band bij Audi Brussels. Het unieke exemplaar is het resultaat van 400 uren (meer dan 4 weken) precisiewerk en wordt de hoofdprijs van een supporterwedstrijd waarbij de grootste RSCA- en Audi fans het tegen elkaar zullen opnemen. Tijdens de laatste wedstrijd van dit seizoen zal degene die zich kroont tot grootste fan de sleutels overhandigd krijgen.

 

In het opzicht om zijn de sportiviteit, dynamisme en merkbekendheid te verstevigen, is Audi in België al vele jaren erg actief in sportsponsoring: autosport met de Belgian Audi Club team WRT, golf met de Audi quattro Cup competitie en als meest recente voorbeeld de Belgische hockey league en de nationale Red Lions en Red Panthers. Net zoals voor de hockeyspelers is er een nieuwe ‘Audi Challenge’ met spelers van Anderlecht in de maak.

 

OVER AUDI IMPORT

Audi Import is een onderdeel van de D’Ieteren n.v., dat instaat in België voor de invoer, de logistiek, distributie en het vertegenwoordigen van het merk Audi, het Premium merk van de Volkswagen Group.

 

Het productportfolio gaat van de compacte en in Brussel gebouwde Audi A1 – over het zopas vernieuwde fleet succesmodel Audi A4 waarvan de eerste foto’s werden onthuld tot de luxueuze berline Audi A8. Ook nog in 2015 komen de 2e generaties van de grootste SUV uit het gamma, de Audi Q7, en van de krachtigste Audi ooit, de hypersportieve Audi R8 op de markt. .

 

Audi bekleedt sinds jaren een toppositie binnen het Premiumsegment van de automobielmerken. Met een marktaandeel van 6,2% in België behaalde het merk in 2014 het 2e hoogste marktaandeel in zijn geschiedenis. In de particuliere markt heeft Audi zijn leidersplaats onder de Premium merken kunnen bevestigen met een marktaandeel van om en bij 4%.

Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 - D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.   

- Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.  

- Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg