Audi connect SIM – online zonder grenzen

Audi connect SIM – online zonder grenzen

Tal van nieuwe Audi-modellen met vast geïntegreerde simkaart

  • Onbeperkt datavolume voor Audi connect-diensten
  • Geen roamingkosten meer binnen Europa
Audi rust zijn nieuwe modellen met het modulaire infotainmentplatform (MIB) van de tweede generatie voortaan uit met Audi connect SIM. Het voordeel van deze vast geïntegreerde simkaart? Dankzij het onbeperkte datavolume kunnen klanten het ruime aanbod aan Audi connect-diensten meteen gebruiken, en dat kosteloos tot een periode van drie jaar.

Audi connect SIM is een permanent geïntegreerde simkaart, ook bekend als embedded SIM of eSIM, die in Europa is inbegrepen in het optionele Audi connect-pack en de auto omvormt tot een mobiel communicatiecenter. De simkaart brengt de Audi connect-diensten aan boord via een LTE/UMTS-module met een downloadsnelheid tot 100 MBit/s. Tot de beschikbare diensten behoren de navigatie met Google Earth en Google Street View of reis-, verkeers- en parkinginformatie. Daarnaast krijgen gebruikers onderweg ook toegang tot hun Twitter- en e-mailaccount of de agenda van hun smartphone. De nieuwe geïntegreerde simkaart biedt voor het gebruik van deze diensten een onbeperkt datavolume.

Klanten kunnen ook extra datapakketten aanschaffen voor de creatie van een wifihotspot, los van de Audi connect-diensten. Voor een aantrekkelijk tarief kunnen alle passagiers zo vrij op het internet surfen met maximaal acht mobiele toestellen. Indien de klant een Europees datapakket kiest, blijft hij voor een vast bedrag ook buiten de eigen landsgrenzen online – zonder bijkomende roamingkosten.

Met zijn myAudi-account krijgt de klant toegang tot de webshop van Audi-partner Cubic Telecom, waar hij na eenmalige registratie de datapakketten voor de wifihotspot kan aanschaffen. Eens de vereiste toegang in de onlineshop geactiveerd is, kunnen de datapakketten snel en comfortabel zelfs rechtstreeks via het MMI-systeem van de wagen worden aangekocht. De klant kan ook zijn eigen simkaart blijven gebruiken om via de eigen provider in de auto een wifi-internetverbinding tot stand te brengen. In dat geval wordt ook het voor de Audi connect-diensten gebruikte datavolume via de simkaart van de klant aangerekend en wordt de Audi connect SIM tijdelijk uitgeschakeld.

Met de nieuwe simkaart wordt het gebruik van de Audi connect-diensten meteen bij de aankoop van het voertuig vrijgeschakeld – in combinatie met MMI Navigatie plus zelfs gratis gedurende drie jaar. Met MMI Navigatie is het gebruik voor drie maanden inbegrepen, of tegen betaling voor drie jaar. Nadien kunnen klanten via hun Audi-servicepartner de gebruiksperiode tegen betaling laten verlengen.

De Audi connect SIM is beschikbaar in alle nieuwe modellen die gebruikmaken van de tweede generatie van het modulaire infotainmentplatform (MIB). Momenteel gaat het om de Audi A3, A4, de nieuwe A5, de Audi Q2 en Q7. Andere modelreeksen volgen binnenkort. De Audi TT, R8, A6 en A7 kunnen op dit moment niet met Audi connect SIM worden uitgerust.

De nieuwe service is een eerste resultaat van de samenwerking tussen Audi en de Ierse onderneming Cubic Telecom, een toonaangevende leverancier van naadloze connectiviteitsoplossingen wereldwijd.

Contacteer ons
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Sofie Luyckx PR Officer Audi Belgium, D'Ieteren - Audi Import
Over Audi Belgium

Press room Audi Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

D'Ieteren n.v. :

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

  • D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om het sociale leven van de burgers te verbeteren dankzij vlotte, toegankelijke en duurzame mobiliteit. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

  • Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

  • D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy

Audi Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
3070 Kortenberg